Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det er veldig vanskelig ute nå. Her på østlandet har det vært skikkelig nydelig vårvær den siste tiden. Og det klager jeg IKKE på altså. Men,hva kler jeg på vesla i vognen ute når det er mlm 12-19 grader ute men når det fremdeles er kaldt når natten kommer??

Redd for å kle på henne for lite,men enda mer usikker på hva som er for mye. Kjenner på nakken og ungen generelt,men er fremdeles litt usikker:-).

Hvordan kler dere på deres gull?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns også dette er vanskelig å vite. Bevisst eller ubevisst så kjenner man jo på seg selv om man er varm eller ikke... Da må man huske på om man er mere i bevegelse enn babyen!

De kan jo sove inne i 16-18 grader med bare pysj og dyne...

Nå som det har vært ca 10 grader når jeg har lagt gutten ut i vogna, så har jeg hatt det han har på inne (langermet body + bukse og sokker) pluss en fleecejakke med hette, under en vanlig dyne og ullteppe. (Har lammeskinn i vogna). Ser mange andre som kler i flere lag ull og tuller veldig godt inn, men jeg trur det blir for varmt jeg. Han ligger ute sånn inntil 3 timer midt på dagen, og da tar jeg gjerne av ullteppet og åpner opp jakka hans når temperaturen stiger. Har ikke brukt lue i tillegg - det blir for varmt siden hetta på fleecegenseren er ganske varm og forholdsvis tett.

Skrevet

Har en på snart ni uker, og vi har kledd av ham mer og mer den siste uka. Nå ligger han på balkongen med bomullsbody, ullstrømpebukse og ganske tynn lue, og han ligger på skinn med dundyne. Står i le, så det blåser ikke ned i vogna, og så er det sol der ute, så det blir kanskje litt ekstra varmt. Hadde tatt på ham strikkajakke hvis vi hadde gått tur, men ellers er det absolutt varmt nok med ett lag. Her er det ca ti grader i skyggen nå.

Skrevet

Jeg har byttet ut dunposen med skinn og dyne nå som våren er kommet.

Hvor mye jeg har på han kommer helt an på været, om det blåser, om det er steikende sol, hvor lenge vi skal være ute, om han skal opp av vogna osv.

Men stortsett så har jeg på han body, strømpebukse, ullsokker, en strikkadress og lue.

Lett å regulere varmen med dyne om vi feks skal inn på ett kjøpesenter eller noe.

Skrevet

vi har også byttet ut posen nå, hadde voksiurban. Nå har vi saueskinn i bunnen og dyne over. Det er vel en 12 grader her nå å lille hadde en lur for litt siden, da hadde han på seg det han gikk med inne(ullbody og ullatrømpebukse) så hadde han en lue, en tynn ulljakke og noen litt tykke sokker. Han var helt passe når han våknet

Skrevet

vi bor og på østlandet. vi bruker dyne, saueskinn og vindtrekket til vogna.

han har på seg tynn lue, vanlig body og strømpebukse. det er det =)

Skrevet

Enig i at det er utrolig vanskelig!

Har hatt skinnpose, men den har vi nå fjerna..

Ligger på lammeskinn. Har på seg vanlig body og strømpebukse i bomull + en ganske tynn lue i bomull. Ullteppe og vogntrekk over.

Hver dag har jeg måttet ta av en liten jakke hun har hatt på + brette ullteppe vekk fra henne. Bare liksom hatt igjen vogntrekket over.

Hvis noen syns det høres lite ut, så har hun faktisk vært klam i nakken, og da er det jo for varmt!(?)

Vi bor også her hvor det jevnt har ligget på +15 til 18 grader de siste dagene da.

Skrevet

Dette gjelder trilletur hvor jeg kan følge med på henne og kjenne på henne med jevne mellomrom ja..

:-)

Skrevet

Er det ikke sånn lammeskinn, som ull, kun regulerer varmen hvis den er rett på kroppen? Med andre ord, blir det ikke veldig klamt og varmt for de små å ligge på lammeskinn i 14 grader? Det var nemlig temperaturen på Østlandet i går.

Skrevet

Enig med Tulipan 2010, nå når det er over 10 grader har jeg byttet ut saueskinnet med et bomullsteppe. Jeg er en skikkelig frysepinn, men har merket at sønnen min er mer varmblodig, blir fort varm og klam.

Når vi er ute nå i vårtemperatur har han på seg en bukse, body, fleecejakke og en tynn lue. og så har jeg med et teppe jeg kan legge over ham hvis jeg kjenner han blir kald. Det verste jeg ser er mødre som kler på barna sine for mye, skrekkeksempel i sommer når det var + 20 grader og jeg så en baby ligge under både dyne og ullteppe! og foreldre som ikke kler av barna ytterplagg når de er på kjøpesenter/butikk. grøss!

Jeg tror det er verre å bli for varm enn litt kald jeg da..

Skrevet

Takk for svar jenter! Har gjort mye som dere med tanke på klær så da ordner det seg vel. I dag var det regn og rusk og mye lettere å kle opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...