Anonym bruker Skrevet 10. april 2011 #1 Del Skrevet 10. april 2011 Vi får en pus, og har aldri hatt en katt før, så vi er litt ferske i "gamet". Vil gjerne ta i mot det nye familiemedlemmet på best mulig måte, og har kjøpt en bok;-) Men der står ikke alt.. Har forstått at den skal være inne de første ukene. Men kan man ta den med på biltur/hytta etter ca en uke? Den skal jo bare være inne,da..Vi tar selvfølgelig med tissekasse/matskål/kurv o.l Og vi tenkte venne den gradvis til bil og bur med korte turer i starten.. Og i hvor mange uker bør den bare være inne? Vi bor fint til med hage og lite trafikk, så det skal bli en utekatt etterhvert.. Takknemlig for "start-tips" og råd for et hyggelig kattehold.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143127045-tips-n%C3%A5r-vi-n%C3%A5-skal-f%C3%A5-en-liten-pusekatt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. april 2011 #2 Del Skrevet 10. april 2011 Ha den inne resten av livet, er du snill. De som skaffer seg dyr og bare slipper den ut, er til stor sjenanse for oss som ikke liker katter, er redd katter, har allergi mot katter, eller som er glade i hagen og sandkassen vår. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143127045-tips-n%C3%A5r-vi-n%C3%A5-skal-f%C3%A5-en-liten-pusekatt/#findComment-143127068 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. april 2011 #3 Del Skrevet 10. april 2011 Jeg vil også be deg om å ha den som innekatt. Ikke fordi jeg ikke liker/tåler katter, tvert i mot faktisk... Utekatter lever gjennomsnittlig veldig mye kortere enn utekatter. De kan råke ut for biler, hunder, andre katter, sadister osv osv. Min svigermors utekatt kom hjem med et stort hull i buken, med tarmer som tøyt ut for bare noen uker siden. Hva som hadde skjedd med ham vet vi ikke, men han måtte avlives samme kveld:( Jeg har selv fem katter, tre rasekatter, og to huskatter. Begge de to siste er hittekatter, katter som har blitt sluppet ut alt for tidlig, eller rett og slett dumpa. Og husk, kattunger SKAL være tolv uker før de flytter fra mammaen. Du kan godt ta med katten på biltur til hytta o.l., men bare pass ekstra godt på at den ikke slipper ut på et helt ukjent sted... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143127045-tips-n%C3%A5r-vi-n%C3%A5-skal-f%C3%A5-en-liten-pusekatt/#findComment-143127077 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. april 2011 #4 Del Skrevet 10. april 2011 Katten skal holdes inne til den er 6mnd da sansene ikke er ferdig utviklet før da. Katten skal også være sterilisert før den slippes ut. Vaksinering og chipping er også å anbefale. Dette gjøres ofte samtidig som steriliseringen. (det kommer i en pakkepris) Katten trenger innedo, katteleker, klorestativ, mat, vann, masse kjærlighet, oppmerksomhet og kos:) Når du slipper ut katten for første gang, så bli med den ut.. Sånn at den har deg i nærheten. Ellers kommer nok resen til å gå av seg selv:) Det med å ta med katten på hytta.. Jeg hadde ikke tatt med katten så tidlig.. Da det er mange nye ting og inntrykk den skal venne seg på. Etter to uker skal det nok gå bra:) Men pass på at katten ikke kommer seg ut på noen måte! Lykke til med nytt familiemedlem! mvh. "kattedamen".... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143127045-tips-n%C3%A5r-vi-n%C3%A5-skal-f%C3%A5-en-liten-pusekatt/#findComment-143127080 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. april 2011 #5 Del Skrevet 10. april 2011 Hold den inne til den er trygg på dere. Lær den at det lønner seg å komme når dere roper - mat er en sikker vinner her, de fleste katter lærer fort om det vanker godis når den hører navnet sitt Så fort kattungen er trygg på dere kan dere ta den med ut. La den tusle litt rundt i hagen, vær gjerne flere slik at det er lettere å få tak i den hvis den skulle finne på å ta seg en tur. Etterhvert kan dere ha den ute mens dere f.eks. pusler i hagen, griller, leker ute eller bare sitter henslengt i sola med en bok. Gi den gjerne en liten godbit eller litt kos hvis den kommer bort for å hilse på, da lærer den at den fint kan komme bort, få litt oppmerksomhet og så gå videre og utforske mer. Tar dere katten inn hver gang den kommer bort til dere vil dere ende opp med en katt som nekter å komme bort til dere så lenge dere er utenfor husets fire vegger av frykt for å bli lempet inn. Vi tok med tre kattunger og en forskremt kattemor på biltur til hytta da ungene var bare noen få uker vi. Det gikk helt fint, selv om vi hadde kattekor i baksetet og hysteriske kattunger som klatret på mor og hang i taket på buret den første delen av turen. De lærer fort at å kjøre bil ikke er skummelt, selv om de færreste katter syns det er kult. Ha for all del bur til den lille, IKKE fall for fristelsen til å la den sitte på fanget! Lykke til med tilværelsen som katteeiere! Jeg husker fremdeles sist jeg hadde liten kattunge, en søt liten bøllete hunnkatt som terroriserte våre eldre katter fra dag en og la sin elsk på min far. Første dagen hun var ute gikk hun rett bort til gatas største, feiteste landstryker av en hannkatt og klabbet til ham i fjeset. Jeg har aldri sett min mor nappe til seg en kattunge så fort; hun var sikker på at beistet kom til å rive kattungen i fillebiter resten av oss lo så vi gråt, og jeg har aldri sett en så betuttet og overrasket hannkatt noen gang! Får du en slik tiger av en kattunge i hus kan du vente deg mye morro Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143127045-tips-n%C3%A5r-vi-n%C3%A5-skal-f%C3%A5-en-liten-pusekatt/#findComment-143127085 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. april 2011 #6 Del Skrevet 10. april 2011 Og bare for å svare hun som mener katter skal være inne grunnet farlige ting som kan skje.. Dust! Katter er "villdyr" som trives ute! De vil leke, løpe, jakte, lukte, sloss, , klatre, grave og oppleve! Man kan ikke holde et dyr som er skapt for å være utendørs, inne.. Kun for din egen egoisme.. Tro meg. Katten vil heller ha et kort, innholdsrikt og spennende liv utendørs enn et langt og kjedelig stillesittende liv inne! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143127045-tips-n%C3%A5r-vi-n%C3%A5-skal-f%C3%A5-en-liten-pusekatt/#findComment-143127086 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. april 2011 #7 Del Skrevet 10. april 2011 Husker ikke helt hvor lenge pusen skal være inne, men det er ihvertfall et par uker. Bli med den ut små turer om gangen. Ikke hør på de andre sure meggene som har svart. Tåler de ikke katt får de flytte vekk fra bebygde områder. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143127045-tips-n%C3%A5r-vi-n%C3%A5-skal-f%C3%A5-en-liten-pusekatt/#findComment-143127093 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #8 Del Skrevet 11. april 2011 Som ei som nå prøver å få omplassert sin egen katt vil jeg faktisk anbefale deg å slå fra deg hele greia.. Neida,bare ha katten inne til den kommer frem fra under sofaen/senga/kjøkkenbenken og faktisk ligger på fanget ditt uten å rykke til for hver minste lille lyd.. Regner med dere har barn,så å "bølle" litt med den når den er blitt husvarm kan være lurt.. Lær den med en gang hvor DO er,kjøp sånn med lokk og vippedør så slipper dere den verste stanken!! Når det begynner å bli på tide å ta den med ut kan det være en god ide at du har lært den å gå i bånd,det gjorde jeg med min forrige og angrer skikkelig på at jeg ikke gjorde det samme med den jeg har nå!! Vær med pusen ut korte turer av gangen og øk på etterhvert.. Gi katten primært tørrfôr og vann,men gjerne litt våtfôr kanskje en gang i uka,IKKE mer!! Ta med pus på bilturer så ofte dere kan om dere ønsker at den skal være med på hytta o.l. La den bli komfortabel med buret!! Om katten finner ut at det er morro å gjøre ifra seg andre steder enn i kassa leste jeg her inne at kanel skulle være effektivt å strø på der den gjør ifra seg.. Venn på katten å spise det den får servert,altså ikke gå for gourmet og det dyreste dere finner,i perioder med trang økonomi er det greit om katten liker billigmat,kan anbefale Kitekat!! Kommer ikke på noe mer akkurat nå,men lykke til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143127045-tips-n%C3%A5r-vi-n%C3%A5-skal-f%C3%A5-en-liten-pusekatt/#findComment-143127109 Del på andre sider Flere delingsvalg…
<3 duracellkanin <3 Skrevet 11. april 2011 #9 Del Skrevet 11. april 2011 nå står det jo ikke om dere får en voksen katt eller kattunge da.. men dersom det er en kattunge så holder jeg med alt som "kattedamen" oppi her sier.. men det kan også være lurt å vende pusen til bilturer fra tidlig.. jeg gjorde det med den siste katten min.. men ikke med den første.. *bommert* det resuterte i at den første katten bare hylte når jeg kjørte bil!! husk å ikke putt ham i buret når han har "gjort noe galt".. et bur skal aldri brukes som straff. fordi det vil skape negativitet rundt buret.. men vend gjerne pusen til buret tidlig.. i forbindelse med kos kanskje putte han inni der en kort stund innimellom bare.. og masse kos når du tar ham ut.. da vil han (etterhvert) forstå at det ikke er farlig. jeg hadde også alltid buret stående tilgjengelig! da kunne han gå ut og inn som han ville. og han la seg faktisk for å sove der inne på natta Lykke til med det nye familiemedlemmet!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143127045-tips-n%C3%A5r-vi-n%C3%A5-skal-f%C3%A5-en-liten-pusekatt/#findComment-143127202 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #10 Del Skrevet 11. april 2011 Jeg må si meg enig med dem som råder deg til å ha katten som innekatt. Fint lite og ikke noe er mer irriterenede og hatefult i ett nabolag enn katter som blir sluppet ut av eieren sin for så å drite ned naboenes hager og nabobarnas sandkasser. Samtidig kan du få erstatningskrav på opplakkering av biler og bytting av dører, nye puter til utemøbler o.l dersom katten din er årsåk til skader på naboenes eiendeler. Det er også mennesker som ser seg så forbalt på "løskatter" at de setter ut kattemat med rottegift eller liknende etter nok irritasjon. Så vil dere gi katten ett godt katteliv kan dere lære katten å gå i bånd, på lik linje som en hundeeier må gjøre. Ha katten ellers inne og lag en fin atmosfære med klatreaktiviteter til katten inne. På denne måten er dere sikker på at ingen av naboene skulmer på dere pga husdyret deres, og om noen skulle komme med erstatningskrav på ødelagte eiendeler så har dere alt deres på det tørre... Er det en han-katt så få katten kastrert så fort det lar seg gjøre og er det en hun-katt så steriliserer dere henne... Da slipper dere å tiltrekke dere grae hankatter og grufull kattepisslukt. Masse lykke til med ett sunt kattehold som DERE kan kose dere med uten å plage naboene Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143127045-tips-n%C3%A5r-vi-n%C3%A5-skal-f%C3%A5-en-liten-pusekatt/#findComment-143127440 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #11 Del Skrevet 11. april 2011 Jeg må bare få korrigere deg som tillater deg å kalle andre mennesker for Dust!! Den største dusten her akkurat nå er vel du... Katter er vel ikke mer "villdyr" enn andre dyr vi har tatt til oss som husdyr... Og jeg er ganske sikker på at det ville blitt rimelig Texas om alle mente at "villdyrene" skulle få fri utfoldelse ute. Bare å slippe bikkjene sine løse på lik linje som folk slipper ut katta si? Hunder er også såkalte "villdyr" og er ikke mere født for å stå eller gå i bånd enn katter. Regner med at du ville satt pris på om jeg slapp "villdyret" mitt ut på vift alene for å gjøre akkurat som han selv vil der han vil? Det er faktisk mitt ansvar som dyreeier og besørge at mitt husdyr ("villdyr" eller ikke) ikke re til sjenanse og plage for andre. Som dyreeier er du faktisk erstatningspliktig for skader husdyret ditt volder andre. Selv om katten sikkert vil ha ett kort og innholdsrikt liv utendørs... Men da burde man også bo slik til at det er mulig å gi katten dette uten at det går på bekostning av andres trivsel... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143127045-tips-n%C3%A5r-vi-n%C3%A5-skal-f%C3%A5-en-liten-pusekatt/#findComment-143127464 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #12 Del Skrevet 11. april 2011 Som en over sier, å burde katten være 6 mnd. Men jeg har sluppet alle mine ut når de er 4-5 mnd. Har da bodd på steder med ingen gjennomgangstrafikk, eller ingen trafikk i det store og hele. Det at den skal være kastrert/sterilisert er ikke akkurat et krav, men den burde siden det er så utrolig mye løskatter (jeg har ennå til gode å se det, men alle disse fanatiske kattefolka sier så...), så du burde sterilisere/kastrere for å slippe å få noen av dem på nakken. Jeg kan skape litt storm i vannglasset ved å si at jeg har to pusier på over et år som ikke er sterilisert, og de har begge hatt løpetid jevnlig siden 6 mnds alder. Ingen av de ha hatt blitt drektig. Å ja, jeg er så uansvarlig som katte-eier! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143127045-tips-n%C3%A5r-vi-n%C3%A5-skal-f%C3%A5-en-liten-pusekatt/#findComment-143127552 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #13 Del Skrevet 11. april 2011 Som en over sier, så burde katten være 6 mnd. Men jeg har sluppet alle mine ut når de er 4-5 mnd. Har da bodd på steder med ingen gjennomgangstrafikk, eller ingen trafikk i det store og hele. Det at den skal være kastrert/sterilisert er ikke akkurat et krav, men den burde siden det er så utrolig mye løskatter (jeg har ennå til gode å se det, men alle disse fanatiske kattefolka sier så...), så du burde sterilisere/kastrere for å slippe å få noen av dem på nakken. Jeg kan skape litt storm i vannglasset ved å si at jeg har to pusier på over et år som ikke er sterilisert, og de har begge hatt løpetid jevnlig siden 6 mnds alder. Ingen av de ha hatt blitt drektig. Å ja, jeg er så uansvarlig som katte-eier! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143127045-tips-n%C3%A5r-vi-n%C3%A5-skal-f%C3%A5-en-liten-pusekatt/#findComment-143127568 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hufsla Skrevet 11. april 2011 #14 Del Skrevet 11. april 2011 det kan godt være at kattene holder seg lenger i live som innekatter, men de lever som utekatter. Katter er skapt til å jakte og klatre og det gjør de ute. Katten skal være hos mor til de 12 uker gamle, og så kan dere overta. Fint om dere bruker samme foret som den har fått der den kommer fra, og gir den en forsiktig overgang til det foret dere ønsker å gi den. Dyrt for er ikke dyrere enn foret fra dagligvaren. Den trenger nemlig mindre av ordentlig for. Den vil få blankere pels, og røyte mindre, og har mindre sjans til å få fordøyelsesproblemer. Dere kan trygt ta den med på hytta om den bare skal holdes inne, og når dere kommer hjem igjen kan den også få seg noen lufteturer ute, helst mens dere også er ute. Den går ikke langt i begynnelsen, dere trenger ikke ha den under oppsyn HELE tiden, men følg med likevel. Kattesand lønner seg også å kjøpe i dyrebutikk, evt på nett (www.nettdyret.no har gratis frakt :-)) Jeg foretrekker katteperler fremfor sand, det er mye mindre gris. Er det hannkatt eller kjette dere skal ha? Den bør steriliseres i tide, men ikke alle dyrleger gjør dette før de nærmer seg kjønnsmodne. Den trenger ikke å stenges inne av den grunn. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143127045-tips-n%C3%A5r-vi-n%C3%A5-skal-f%C3%A5-en-liten-pusekatt/#findComment-143127633 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #15 Del Skrevet 11. april 2011 Oi så mange svar!! Tusen takk! Det er en guttekatt, og den skal steriliseres så snart den er gammel nok til det.. Tenker mye på hvor man evnt plasserer kattesanden.. På badet? (varmekabler..) I gangen? Trangt og mye klær over alt.. Hvor pleier man å sette den? Ser for meg at den må stå et sted hvor katten får være i fred for å gjøre sitt fornødene..Og kjøkkenet er ikke et alternativ..he he.. Det blir spennende dette... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143127045-tips-n%C3%A5r-vi-n%C3%A5-skal-f%C3%A5-en-liten-pusekatt/#findComment-143127772 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #16 Del Skrevet 11. april 2011 Jeg vil bare komme med et innspill til alle dere som mener katten bør holdes som innekatt fordi det er tryggest for den og best for alle andre ... Jeg har hatt seks forskjellige katter de siste ni årene. To av dem er gitt bort (de var kattunger som ble født hos oss), og to har strøket med i trafikken. Jeg har til dags dato ikke opplevd at noen har klaget på kattene våre. Ikke en eneste gang har noen kommet og klaget på at kattene vår driter på plenen deres, klorer på møblene deres, eller er til sjenanse. De har stort sett hatt halsbånd på seg, de er øremerket, veterinæren i nærområdet kjenner dem igjen, og ikke minst: Alle naboene vet hvor de tilhører. De eneste ubehagelige opplevelsene vi har hatt som katteeiere er folk som overhodet ikke tar hensyn. Vi har fått to av kattene inn med henholdsvis knust bekken og ødelagt hofte, og to har som sagt strøket med i trafikken - ikke en eneste gang har vi visst hvem som kjørte på dem. Vi har fått inn en katt som løp og gjemte seg på vaskerommet, nektet å røre seg, hostet og ville ikke spise. Det viste seg at den hadde blitt fanget av en gjeng med småjenter som hadde barnebursdag i hagen litt borti gata, og de hadde "lekt" med den i evigheter (slept den rundt i bånd, holdt den fast, ristet den og generelt vært skikkelig motbydelige) før faren hadde oppdaget det og sluppet katten løs. Det største problemet med å ha katt er at du aner ikke hva slags mennesker den kan komme til å møte når den er ute på luftetur. Kattene mine har løst det ved å være utrolig skeptiske til alle de møter ute, selv om det er noen få (gjerne barn som er på vei til eller fra skolen - særlig hunnkatten min har en forkjærlighet for litt "merkelige" barn, altså de som ikke svarer hvis man prøver å si hei, de som blir kjemperedd for å få kjeft for å ha hilst på katten min, eller de som prater i vei om ALT mellom himmel og jord, gjerne fullstendig usammenhengende) de har lagt sin elsk på og sjarmerer i senk hver gang de møter dem. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143127045-tips-n%C3%A5r-vi-n%C3%A5-skal-f%C3%A5-en-liten-pusekatt/#findComment-143127795 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #17 Del Skrevet 11. april 2011 Hvor som helst, så lenge det er stille og godt unna plassen de har maten sin ) Hvis du har en god kattesand og plukker en gang om dagen, lukter det overhodet ikke så ille som folk tror, Vi brukte Catsan. Nå har vi ikke kattekasse inne, bare tull når de er utekatter.. ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143127045-tips-n%C3%A5r-vi-n%C3%A5-skal-f%C3%A5-en-liten-pusekatt/#findComment-143127803 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #18 Del Skrevet 11. april 2011 Det at ingen har kommet til dere og klaget på at kattene dine er til sjenanse, betyr nødvendigvis ikke at de ikke er det. I hagen min er det tre katter som tar seg til rette. De stikke av med en gang de ser meg, så det å finne ut hva som står på evt halsbånd er umulig, og om jeg skulle følge etter dem for å finne ut hvor de bor vil det antagelig ta en hel dag. Hadde jeg visst hvem som eier de, så skulle de fått lov til å spandere nye stolputer på meg, plukke kattedritt i hagen, daglig, og spyle trappa og døra mi hver gang noen har pissa der. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143127045-tips-n%C3%A5r-vi-n%C3%A5-skal-f%C3%A5-en-liten-pusekatt/#findComment-143127940 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #19 Del Skrevet 11. april 2011 Er naboene dine med på denne katteanskaffelsen? Hvis ikke bør du holde den inne for alltid eller droppe helle greia. Jeg er møkk lei kattekrek som valser rundt her og gjør fra seg over alt. For å ikke snakke om den risken jeg gir meg ut på når jeg legger ut puter i stolene våres. Ja katten følger bare instinkt og vet ikke bedre, så da er det ditt Ansvar å legge forholdene til rette slik at ingen andre enn dere som eiere blir plaget av påfunnene dens. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143127045-tips-n%C3%A5r-vi-n%C3%A5-skal-f%C3%A5-en-liten-pusekatt/#findComment-143127948 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #20 Del Skrevet 11. april 2011 Naboen bestemmer ingen ting om du skal ha katt eller ei. Det behøver ikkje ver naboens katt som tisser her og der i andres hage. Stresser du katten i starten kan den utvikle den fele sykja FIB. 0% overlevelse. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143127045-tips-n%C3%A5r-vi-n%C3%A5-skal-f%C3%A5-en-liten-pusekatt/#findComment-143127977 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #21 Del Skrevet 11. april 2011 Har dere stolputene ute om natta? Siden kattene tisser på de... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143127045-tips-n%C3%A5r-vi-n%C3%A5-skal-f%C3%A5-en-liten-pusekatt/#findComment-143128051 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #22 Del Skrevet 11. april 2011 Nei. Det har vi ikke. Men det hender at de står ute mens vi er en tur i butikken eller går en tur, er inne og ordner noe osv. Mener du at det er min egen feil at kattene tisser og klorer i putene mine om de står ute om natta? Døra mi står også ute om natta. Den blir tissa på hele døgnet. Bør jeg ta inn den også for å unngå å bli sjenert av kattene i nabolaget? ;-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143127045-tips-n%C3%A5r-vi-n%C3%A5-skal-f%C3%A5-en-liten-pusekatt/#findComment-143128090 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #23 Del Skrevet 11. april 2011 Gratulerer med pusekatt! Mange snakker om ulempene katter er for naboer osv... Katter er supre "familiemedlemmer" som man blir veldig glad i og som man er redde for når de er ute. Når man ser hvordan enkelte "naboer" her inne kan finne på å gjøre med dyrene de selv ikke eier, er jeg glad for at jeg har innekatt som er opplært til å gå i bånd. Jeg har en kjempestor Maine Coon-hann som tydeligvis skremmer livet av andre nabokatter, fordi vi har aldri piss og drit rundt huset vårt. Vi har en gutt på to år som er veldig glad i katten, jeg ser hvordan han lærer å respektere dyr og være forsiktig når han behandler den. Jeg synes det er supert at han vokser opp med dyr hjemme. Katten skal være minst 12 uker før den forlater mammaen sin. Da har den fått god oppdragelse og man slipper at de ikke forstår hvor de skal gå på do osv. De er mye mer selvstendig også. Man ville aldri satt en 7-åring på hybel heller. Ha den inne til den er sju mnd, og kastrer den før dere slipper den ut. Da vil den holde seg i nærheten og ikke begynne å streife rundt, slik som mange ukastrerte gjør. Bruk god kattesand for kattunger og sett ham i kassen etter at den har spist. Det blir som å lære unger å gå på do. La den ha et rolig sted å hvile på. Kattunger sover mye i starten, slik babyer gjør. La den ha et sted fritt for bråk og barn. Gi den bare kvalitetsfôr, butikkmat er for salt og kan gi de nyreproblemer når de er kastrerte. Lykke til med katt! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143127045-tips-n%C3%A5r-vi-n%C3%A5-skal-f%C3%A5-en-liten-pusekatt/#findComment-143128114 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #24 Del Skrevet 11. april 2011 Jøss, holder dere virkelig kattene inne i 6 mnd???? Vi har hatt mange katter opp gjennom årene, og har sluppet ut kattene, hold dere fast, ALENE, etter et par uker. Hvorfor i all verden mener dere de skal holdes inne i 6 mnd? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143127045-tips-n%C3%A5r-vi-n%C3%A5-skal-f%C3%A5-en-liten-pusekatt/#findComment-143128124 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #25 Del Skrevet 11. april 2011 Det er nok fordi kattene er bedre utrustet til å finn hjem igjen om de skulle gå for langt unna hjemmet sitt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143127045-tips-n%C3%A5r-vi-n%C3%A5-skal-f%C3%A5-en-liten-pusekatt/#findComment-143128133 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå