Gå til innhold

Turner rundt i sprinkelsenga (5 mnd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen har noen tips her..

Vesla på rett over 5 mnd har i det siste begynt å bevege seg masse. Hun ruller fra ryggen til magen, og så begynner hun å ål/jumpe bortover (hun spreller masse med armer og ben og kommer seg på et hvis litt fremover). Hun klarer også å rotere rundt når hun ligger på magen.

Den siste uka har hun begynt å gjøre dette i sprinkelsenga, og jeg finner henne gjerne på tvers i senga, helt oppi hodegjerdet. I kveld våknet hun og gråt, fordi hun "satt fast" på tvers (hun kom seg ikke videre, men jeg kunne selvfølgelig løfte henne opp). Vi har sånn myk sengekant rundt hele senga, så hun får ikke skadet seg mens hun turner rundt.

Noen tips til hva vi kan finne på? Har ikke veldig trua på å binde fast babyen jeg men...skal hun bare få turne rundt til hun sovner for så å våkne fordi hun "sitter fast"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn er min gutt også! Har fått sjokk noen ganger når jeg har tittet innom rommet også ligger han der i de merkeligste posisjoner... Han liker også å ligge å sparke i senga så uroen beveger seg, da hører jeg at han er våken.

Om han virker blid og fornøyd så lar jeg ham fortsette å leke. Begynner han å sutre så legger jeg ham "rette veien", og så får han fortsette å leke til:

- Han blir sulten og jeg pupper han i søvn igjen

- Han leker seg i søvn rett og slett.

Titter ofte innom når jeg vet han er våken for han klarer å snu seg på mage også i senga, selv om han ligger i en slik sovepose.

Tror det er veldig vanlig at de holder på slik i senga :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...