Gå til innhold

strippet, noen dokumenter effekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har termin på tirsdag og jordmor vil strppe meg på onsdag. Har dette noe dokumentert effekt? Eller er det litt som akupunktur... At noen mener det kan funke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For noen funker det, for andre ikke. For meg førte det bare til maserier som jeg hadde lenge før jeg til slutt ble satt igang med nr 2. Det beste er nok bare å la kroppen få jobbe selv, og om man er utålmodig så bør man ihvertfall forberede seg på at en kan ha vondt lenge før det skjer noe etter stripping, og i værstefall gå over termin og bli satt igang.

Skrevet

Dersom man er moden nok har det effekt, man løsner litt på fosterhinnen noe som frigjør ekstra hormoner:(, men dersom man ikkje er nok moden nok kommer ikke jordmor skikkelig til, og det vil for de fleste ikke ha effekt:(

Skrevet

Det er feil i mitt tilfelle, for jeg var både moden og hadde åpning alle gangene jeg ble strippet (tilsammen 3 ganger).

Skrevet

Jeg ble strippet ved forrige svangerskap og fikk rier kort tid etter. De tok seg desverre aldri skikkelig opp så det ble ks etter lang tid, så denne gangen venter jeg til kroppen selv sier fra. Men magen hadde ikke falt sist, og jeg tror kanskje jeg ikke var helt klar! Lykke til :-)

Skrevet

med 3 mann var det nok at jordmor sjekket om jeg hadde åpning på vanlig kontroll 5 dager før termin..hadde ingen åpning men samme kvelden fikk jeg rier, vannet gikk og gutten ble født samma natta. så er nok veldig forskjellig, hvis du har lyst til å prøve det så gjør du det=) lykke til=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...