Gå til innhold

Trener dere under svangerskap? Eller er det farlig?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så lenge du ikke får kynnere eller smerter av treningen så er det bare bra å trene!

Skulle ønske jeg kunne trene, men har så kraft bl at jeg ikke kan gå tur en gang. Så blir noen småøvelser, men ikke noe forbrennende trening :(

Jeg trener som før. Er instruktør og har to spinningtimer i uken. I tillegg trener jeg to økter med styrke og annen kondisjonstrening.

Har merket litt kynnere helt i starten av økta men så går det over. Er vel ikke farlig?

Annonse

Jeg har trent i hele svangerskapet. Er nå i uke 32.

I starten jogget og syklet jeg, var på på spinning trente styrke, step, aerobic osv. Etterhvert som magen har vokst har jeg gjort noen endringer etter hva som føles ok for meg. Hadde min siste joggetur i uke 29. :o) Da fikk jeg litt vondt i bekkenet etterpå og tenkte det var på tide med en pause!

Nå trener jeg step, aerobic, styrke, zumba og løper på ellipsemaskin. Snart på tide med noen nye justeringer ettersom bekkenet blir slakrete og kynnerne kommer hyppigere.

Tenker som så at kroppen gir meg signaler på hva som er ok å ikke, prøver å lytte godt selv om jeg av og til blir litt for ivrig! :o)

Lykke til med mage og trening!

Jeg trener løping hver dag, samt styrke. Er i uke 21. Får sterke kynnere spesielt i starten av økta. Etterhvert gir de seg.

Det er fint og trygt å trene under svangerskapet så lenge man ikke har et risikosvangerskap.

Jeg kjører ikke opp mot makspuls, men er på i-1 og i-2.

Jeg svømmer! Man skal helst ikke over 140 i puls (som en tommelfingerregel) forskning viser at når man nærmer seg makspuls faller hjertefrekvensen til barnet, dermed er det ikke anbefalt å trene hardt, men i tempo hvor man ikke har problemer med å prate, langkjøring med andre ord :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...