Luna79 Skrevet 10. april 2011 #1 Skrevet 10. april 2011 Hei! Vi har funnet en leilighet i Cannes som vi vurderer å leie for en uke. Og så lurer vi på om vi faktisk skal kjøre ned selv. Vi kommer til å bruke god tid og ikke stresse med kjøringen. Men det blir jo mange timer i bil uansett. På veien kommer vi nok til å overnatte i hytter el.lign på campingplasser for å gjøre det nogenlunde rimelig. Er det noen der ute som har gjort noe av det samme? Gutten vår kommer da til å være 7 mnd. Lurer jo litt på hva som kan være smart å ha med seg og hva som kan kjøpes (bleier, mat, klær, vogn, seng...). Leiligheten er forøvrig fullt utstyrt. Hadde vært supert å høre om andres erfaringer eller meninger! Snart sommer! Juhuu!
Luna79 Skrevet 11. april 2011 Forfatter #2 Skrevet 11. april 2011 Ingen som har noen erfaringer med lignende?
Et lite nurk Skrevet 11. april 2011 #3 Skrevet 11. april 2011 Hei! Jeg har ingen erfaring med å kjøre så langt med en liten baby, og ville vel ikke vurdert å kjøre så langt heller. Min hadde ikke klart seg så mange timer i bil hvertfall. Med mange pauser går det sikkert, men tror ikke det er så heldig for ryggen til ungen å sitte så lenge heller. Men igjen, det spørs jo litt hvor lange pauser dere skal ta
laroos Skrevet 11. april 2011 #4 Skrevet 11. april 2011 Ønsker ikke å være negativ her nå, altså, for ferie er jo koselig. Men jeg ville aldri i verden ha kjørt helt til Sør-Frankrike med en 7 mnd gammel baby. Kjøp flybilletter og lei dere heller en bil der nede for noen småturer. 7 mnd gamle babyer blir fort utålmodige i bilen, og de sover jo heller ikke så mye lenger. Så dere må regne med å bruke en del dager på turen nedover, og det blir nok en del stopp som ikke er planlagt også. Og så skal dere jo kjøre hjem igjen også. Tror ferien blir mer avslappende om dere flyr nedover, rett og slett. Vi kjørte til Vestlandet da eldste var 2,5 mnd, og da tok vi to overnattinger på veien og la inn en del sightseeing. Han sov mye hver dag på den tida, men likevel ble det mange stopp underveis for å 'lufte' ham og hindre at han ble for varm, fikk mat, bleieskift, strekke seg.... stopp når han ble lei etc etc. Med eldre barn blir det mer av dette, vil jeg tro. Men må jo understreke at jeg ikke har vært på langtur med 7 mnd gammel baby, da. Det unngikk vi rett og slett. Men dro til syden ei uke, flyturen gikk greit. Men - hvis dere drar, om det er med fly eller bil, så vil jeg anbefale å ha med en lett reisetrille som også har liggestilling - mye mer praktisk enn å drasse med seg en stor barnevogn. Hvis dere leier leilighet gjennom utleiefirma, så har de ofte tilbud om barneseng og barnestol uten ekstra kostnad (ta med egne sengeklær og tisselaken, kan være greit for ungen med noe kjent. Har ikek vært borti dårlige madrasser etc ennå, men man kan jo evt ta med seg en reiseseng om man synes det er best). Bleier er svindyrt i syden i alle fall, men Sør-Frankrike vet jeg ikke - så sjekk om andre som har vært der anbefaler å rett og slett ta med bleier hjememfra. Ellers: solbriller og uv-dress er gull.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå