Gå til innhold

Samtale i morgen

Lotte_71

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Ikke vær redd kjære deg, det er helt greit og bare ta til deg kunnskap og ha positive tanker rundt babyen:-)

Jeg er 45 år og valgte Duo Test, da den var bra 1:1300 valgte jeg å ikke gå videre med fostervannsprøve. Du kan uansett velge fostervannsprøve etterpå:-) Det sa min lege på Ullevoll at jeg kunne om jeg ønsket, i min alder.

• 2 uker senere...

Hei :)

Jeg har ikke fått svar på blodprøven min enda.... Men regner med at det kommer nå rett over påske.....

Skal på UL neste fredag, så håper vi der får gode nyheter også :))

Jeg fikk ikke noe spørsmål ang Morkakeprøve. Det var enten duotest eller fostervannsprøve..... Jeg valgte duo da det gir tidligere svar enn fostervann..... Og redet noe galt med oss nå får jeg jo tilbud om fostervann etterpå.....

Godt å få gode nyheter.......

Lykke til :))

Grunnen til at jeg valgte morkakeprøve var at den kan tas tidlig i svangerskapet. Allerede i uke 11. Den gir 100% resultat, og jeg slapp å vente helt til uke 15 i tilfelle de skulle finne noe på Duo testen.

Tror det ville blitt tungt å gå i 4 uker å vite at noe var galt.

I alle tilfeller er det forsvinnende liten sjanse for kromosomfeil, så oddsen er på din side.

Håper virkelig du får et hyggelig resultat.

Hvor bor du i landet, forresten? Det skal være et treff for oss "gamle" i Oslo den 28 april. Jeg har tenkt å gå, siden jeg ikke kjenner noen som er på min alder og gravid.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...