Gå til innhold

Kan noen hjelpe? Barnefar vil ha babyen og jeg er imot. Får han gjort dette?

Anbefalte innlegg

Hei..

Vi gikk fra hverandre da babyen var ca 2 mnd. Han har til nå kommet hit til meg på samvær. Eller jeg har tatt med babyen til han.. på besøk. Flere ganger i uka.

Babyen er 7 mnd og jeg ammer enda og hun har bare bodd hos meg. Nå vil han plutselig ha 50/50 deling. Noe jeg ikke vil gå med på.

Da sier han at da blir det at han skal ha fullt. Og jeg får annenhver helg og en elr 2 dager i uka.

Jeg ønsker jo ikke dette. Vi har en meklingsavtale til hun er ett år, der han skal besøke hun hos meg elr jeg dra til han med henne. Men vil han få henne når hun er ett år?

Han skal self. få mere samvær, når hun blir større.. Tenkte å øke i takt med alderen å hva hun blir klar for.. Men ønsker ikke 50 50 for hun på en stund, siden hun er så liten..

Kan han virkelig bare få tatt henne fra meg?

Redd :(

Fortsetter under...

Teoretisk sett har han samme rettigheter til å ha hovedomsorgen som du har. Men i en eventuell rettsprosess vil barnets tilknytning til deg og stedet dere bor etc. veie så tungt at det i praksis er svært usannsynlig at du ikke beholder hovedomsorgen.

Nei, ta det helt med ro, han kan ikke bare få tatt henne fra deg sånn uten videre. Du har en meklingsavtale og den har han bare med å forholde seg til.

Evt at dere går på enda ett meklingsmøte. jeg vil anbefale deg å ta kontakt med familievernkontoret, få deg en time der og legge saken frem for de, de kan veilede deg mtp hva du skal gjøre videre

Ikke la deg skremme. Ikke gidd og diskuter med han heller, bare si at det ikke er aktuellt!

Så lenge du nekter så må han uansett ta det til retten og det er vel sånn ca 0 % muligheten til at han får hovedomsoregen. Barnet er ennda så lite at du ammer, barnet har størst tilknyttning til deg, det anbefalles ikke 50/50 før barnet er ved skolealder og ingen rett dømmer 50/50 når babyen er så liten.

Han prøver seg nok med og "skremme" deg til og gi han det han vil ha..Når han ser at det ikke funker så renner det nok ut i sanden av seg selv... Men siden du er alenemor så har du muligens rett på fri rettshjelp (kommer ann på inntekten din). Bare kontakt en advokat og han vil nok berolige deg;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...