nr2 i mai:) Skrevet 10. april 2011 #1 Skrevet 10. april 2011 Hvordan blir det etter man har tatt keisersnitt...har man like mye blødning som ved en vanlig fødsel?? Hvor lenge måtte dere ha kateteret på?
Mamma`n til A Skrevet 10. april 2011 #2 Skrevet 10. april 2011 Heisann Jeg tok haste-ks for snart 5 år siden. Kateteret tok de ut etter ca 24 timer. (Da klarte jeg og komme meg opp og tisse heeelt selv) Jeg synes ikke det var noe ubehag ved kateter annet enn at det blir litt sårt etterpå. Så det skal du ikke grue deg til. Jeg blødde ganske mye i 4 uker etterpå, deretter av og på med blødning i noen uker til. Tror renselsesprosessen er noenlunde den samme som ved vaginal fødsel? Masse lykke til, det går nok så fint Klem
Nagilimia Skrevet 10. april 2011 #3 Skrevet 10. april 2011 På meg tok de ut kateteret 12 timer etterpå. Kjente ingenting til det. Tror det er kortere ved planlagt ks, at du kan opp å gå allerede samme kveld, men er nok litt forskjell fra person til person. Renselsesperioden den samme, og man blør ikke noe mer pga ks, da dette er et rent kutt som blir sydd igjen.
VilleVapp Skrevet 10. april 2011 #4 Skrevet 10. april 2011 Hadde kateter i nesten 2 døgn pga at det kom lite væske ut igjen. Renselsen fungerer på samme måte. Det er jo det samme morkakesåret som blør innvendig,
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 11. april 2011 #5 Skrevet 11. april 2011 Jeg hadde kateter inne under 9 timer. De var veldig kjappe på å få det ut, var visst økt fare for infeksjoner (sikkert urinveisinfeksjon) og jeg er allergisk mot det meste av medisiner for det. Så jeg ble tvinga ut og opp på do da de tok det. Syns det var så behagelig å drikke mye samt slippe å stå opp på do, så husker jeg spurte om å få ha det lenger. Jeg hadde sett for meg at blødningene/renselsen skulle være heftigere blødninger og vare lenger etter alt jeg hadde lest om det her på BIM, men gikk ganske fort over til vanlige bind, og etterhvert bare truseinnlegg. Men en mnds tid tok det vel...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå