Gå til innhold

Trenger tips til hva jeg kan/ ikke kan spise de neste dagene!!! (amming og mageknip hos baby)

Anbefalte innlegg

Har ei på 4 uker som til tider presser og gråter så veldig men får ikke ut luften. Hun får også "kviser" i ansiktet, og lurer på om det er noe jeg spiser hun reagerer på. Så nå skal jeg kutte ut alt av ting som kan gi luft via morsmelken i noen dager for å se om det går over og hva hun reagerer på.

TRENGER TIPS! Hva bør jeg kutte ut og hva kan jeg trygt spise?

Blir så takknemlig for alle svar !! :)

Fortsetter under...

Løk, kål og kullsyre er jo noe av det vanligste.

Så kan jo ungen reagere på melk, men ville ikke kuttet ut melk i kosten før du har sjekket de vanlige tingene som nevnt over.. :P

Nå reagerer de så forskjellig, så listen kan bli lang

Men de typiske tingene er jo:

kål (inkl salat)

løk

erter

krydret mat

jordbær

melk

sjokolade(pga melk)

skalldyr

brus(bl a kullsyre)

Jeg var heldig og hadde en som reagerte lite på det jeg spiste. Men skalldyr reagerte han på. Det ga magevondt. Og sitrus(hvis jeg drakk appelsinjuice) fikk han utslett i ansiktet av(han får det om han spiser sitrus nå også). Men tror ikke han fikk noe magevondt av det.

Ting som kan hjelpe er ammete/fennikkel te. Både at du drikker det, og at du gir det til babyen, gjør at luften passerer lettere. Minifom kan forsøkes. Sukkervann lindrer smerte.

Kviser i ansiktet kan være hormonelt, så det trenger ikke være pga noe du spiser.

Jeg har lest at melk er den aller vanligste årsaken til kolikkaktige tilstander når man finner noen årsak. Det kjipe er at det tar en ukes tid før alt av melk er ute av kroppen. Før man prøver å kutte ut melk bør man begynne med kalktabletter og ta en prat med lege om kosthold.

Du kan prøve å holde deg unna:

Melk

løk

kål

jordbær

sterkt tomatisert mat

Biola (Min har aldri hatt så vondt i magen som når jeg drakk dette fordi det skal være så bra for ammende)

sjokolade

erter

Sitrus har jeg også hørt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...