Gå til innhold

Kjæreste som drar hele tiden...(litt langt og veldig sytete)

Anbefalte innlegg

Må først få på papiret at vi har det ganske så fantastisk sammen, jeg elsker han, og vet han elsker meg. Vi har en herlig baby på 7 mnd, og koser oss mye sammen,

MEN, og det er blitt et stort men, han stikker ut for å ta en røyk/kaffe/slå av en prat altfor ofte..etter min mening. Jeg er ikke for å si "du får lov/får ikke lov" i et forhold, for vi eier ikke hverandre, men har prøvd å si ifra fere ganger nå at det er litt trist å bli sittende hjemme hele kvelden aleine, for jeg kan ikke bare stikke fra ungen som ligger og sover.

På fredag hadde vi barnevakt, og vi skulle kose oss som kjærester med en film, god mat, og masse digg. Jeg hadde gjort det veldig klart at jeg gledet meg til akkurat dette, så skuffelsen var stor da han var ferdig med å spise sa at han skulle en tur til "petter" på verkstedet. Jeg hadde ikke spist opp en gang..han kom hjem kl 23.00..så jeg satt alene i 5 timer den kvelden. Hadde jeg visst at det ble sånn hadde jeg ordnet meg andre planer, men nå var alle borte osv.

I går var jeg på jentefest, og han hadde fest i leiligheten, og det er jo helt greit!! Men i dag har han vært ute 4 ganger på ca 1-2 timer hver. Jeg spurte om han ikke kunne tenke seg å være litt sammen med meg og babyen vår siden jeg skal jobbe masse til uken osv...fikk da til svar at han skulle jo være hjemme med ungen hele uka, så det var jo ikke så nøye.

Dette har vært gjentagende de siste ukene, det har kommet med jevne mellomrom de 5 årene vi har vært sammen. Og er driiit irriterende!! Jeg savner litt oppmerksomhet jeg også..og syns nok litt synd på meg selv, for nå har han dratt IGJEN :( Vet ikke helt hvor jeg vil med dette..bare furte litt, hehehe..

Fortsetter under...

Usikker på hva du vil ha av svar?

At typen din er noe ego for tiden og ikke prioriterer samvær med deg og baby? Eller om han kanskje finner på noe han ikke burde når han stikker ut? Sympati? Støtte erklæringer? Eller vil du i god DIB stil høre at du burde gå i fra ham? ;)

Synes du har all rett til å være lei deg for den oppførselen. Det er lov å bli sur når man konstant er andre prioritet, for det må jo være sånn det føles.. at det alltid skjer noe som er mer interessant enn å være med deg, samtidig som du ikke tar deg samme friheter. Det burde han ha empati til å forstå.

Det er prisverdig at du ikke vil være kjeftemegge som "holder ham hjemme", og jeg er enig i at man bør ha frihet i et forhold, men man skal også ha respekt - og det går begge veier. Akkurat nå har du en vond følelse fordi han tråkker over dine grenser. Det er ikke ok, og du burde snakke skikkelig med han om hva dette gjør med deg og forholdet deres, for på sikt tror jeg nok det kan være veldig ødeleggende.

Annonse

Nei, jeg vi absolutt ikke gå fra han, kanskje høre at jeg ikke er urimelig og snerpete som ikke syns det er så trivelig at han stikker hele tiden?

Vi har krangla om det flere ganger, jeg har sagt ifra akkurat hva jeg syns, men blir litt lei av å måtte "tvinge" han til å være hjemme. Er ikke noe koselig med en grinete type som heller ville vært ute enn å sitte i sofaen med deg i armkroken, HI

Vil si at det der er singeloppførsel, jeg. At han bare stikker uten å spørre engang tyder jo på at han mener alt stell og kos osv med barnet deres er DITT hovedansvar. Jeg hadde blitt dritirritert. Det er da vanlig høflighet å si "Går det greit om jeg tar en tur til Petter senere" når man egentlig har felles ansvar for barn og hjem?

Nei, sett ham ned og si at slik er bare ikke hverdagen lenger, hans egne behov står ikke først i køen. Typisk at ham svarer "jamen du skulle jo ingenting likevel", men det synes jeg ikke er godt nok. Familielivet må bli en prioriteringssak.

Når jeg skal ta opp slike ting har jeg funnet ut at jeg ikke kan ha en sur tone når jeg vil ta opp slike ting fordi det bare blir krangel da, men vise at dette virkelig sårer meg, så hadde jeg vært deg så ville jeg satt meg ned med han å sagt at du ville snakke om noe som betydde veldig mye for deg, og deretter forklart at du vil ha litt tid sammen som par uten at du skal tenke at han stikker ut etter en liten stund!

Også få frem at du syns det er greit at han er ute med kompiser og at du veldig gjerne vil at han skal ha et sosialt liv, men dette må gjelde begge veier samt at han må være kjæreste også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...