Gå til innhold

Hvis dere kunne velge...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Strekkmerker!

De blekner med tiden, mine synes knapt, men har ikke så mye som et lite arr i underlivet. Synes det er hjernedødt å ønske å revne framfor strekkmerker. Jeg kjenner flere damer som har store problemer med underlivet pga revning under fødslene, to har måttet under kniven for å greie å holde på avføringen igjen. Mange har smerter under samleie eller nedsatt følsomhet, inkontinens og andre plager.

Strekkmerker er kun overfladisk, de er ikke vonde, de ødelegger ingen viktige funksjoner.

Annonse

Tro meg, det har mye større betydning for selvbildet å ikke kunne holde på avføringen, luft eller urin. Det kan faktisk føre til at enkelte lukker seg totalt inne og borte fra det sosiale liv. Strekkmerker kan i værste fall føre til at man helst vil ha lyset av når man elsker, eller gjøre at man ikke vil vise seg i bikini.

Jeg hadde voldsomme strekkmerker etter mitt første barn, hadde en perfekt kropp som kunne gått inn i hvilket som helst modellmagasin før jeg fikk det barnet. Det var surt, og jeg gikk fra å bruke minimale bikinier til badedrakter og sarong. Men tiden har nå nesten slettet alle sporene, der det var lilla bånd er det nå tynne lyse striper som synes hvis jeg har solt meg, som sølv sier mannen min, han elsker dem.

Nå bruker jeg bikini igjen, har blitt mer moden og har fått mer selvtilitt med årene.

Sjeleglad jeg ikke har fått plager nedentil, det hadde vært mye verre.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...