Gå til innhold

"Hva synes dere om navnene?" "Hvilke navn burde vi velge?"

Anbefalte innlegg

HVA ER VITSEN?

Det er ikke vårt barn! Det er ikke vi som skal kalle henne/ham det!

Det er ikke VI som må/skal like det!

Jeg er så utrolig lei innlegg med navn, spørsmål om hva som er finest, rangering osv osv.

Trenger dere å høre at noen vilt fremmede liker navnet/navnene?

Det er til syvende og sist dere som bestemmer......

Her har vi stått fast på Lèon om det blir gutt i flere år, med Othelius som mellomnavn fra min farfar.

Vi har ikke spurt noen som helst om "hva de synes", for det er VÅR unge som skal hete det, og ingen andre enn oss som har noe med det.

Vi spurte kun pappaen min om det var greit for han at vi brukte Othelius...

Gah, jeg blir svett.

Fortsetter under...

Men allikevel svarer folk på innleggene, og da er tydeligvis ikke alle lei? Så det er ikke opp til deg å sile ut hva som er interessant eller ikke. Du får lov til å overse de innleggene hvis du ønsker. Overskriften annonserer jo hva det vil handle om.

Annonse

Ja jeg må bare si det samme, morsomt med de som ikke har peiling.

"På andre språk der denne bokstaven brukes, f.eks. norsk, svensk, dansk og spansk, ansees bokstaven bare for å være en annen utgave av bokstaven e. På disse språkene brukes é primært for å markere en trykksterk i -e i slutten av et ord, som i idé og café."

Men ungen din er kanskje ikke norsk?

http://no.wikipedia.org/wiki/É

I din link står det jo bl.a. at grav aksent indikerer en fallende tone.

Men for all del, hvis jeg treffer på deg og leser på navneskiltet på vognen din at ungen heter Lèon, kommer jeg konsekvent til å kalle ham for Læon.

Jeg kan ikke fordra navnetråder og går sjelden eller aldri inn på dem. På den annen side synes jeg det har en hensikt å diskutere navnevalg på et anonymt forum, for man vil som regel nødig blande venner og familie inn i en slik diskusjon, det kan det fort bli rot av! Dermed er det greit å ta det her heller, så får de bidra de som gidder.

hihi, jeg å!! "forsker" på navn så jeg kan holde styr på hva som er "motenavn" og ikke!! elsker fiiine navn som er helt normalt men nesten ingen heter:-)

klart vi gidder å lese navnetråer :))

å når overskrifta forteller hva innlegge handler om å mann ikke er interesert, ja så er det jo så innmari kjekkt å slippe å gå inn å se:-)

Annonse

Ja det gjør jeg. Sier ikke creeeeme, heller ikke crææææme, men en "lett" æ.

Nazi eller ikke, syns det er utrolig at du faktisk ønsker å skrive navnet til sønnen din feil. I Norge uttales è som æ, og é som trykksterk e.

Er såååå enig med deg altså HI. Skikkelig irriterende med sånne navnetråder mellom alle de interessante svigermortrådene og mannen min er så slem-trådene.

Hilsen mamman til Ülf-Hènrîch, Lûchas-Nathanièl og Lèonorahh-Zavahnnha

I følge min samboer som er utdannet kokk, så uttales det "krem fresh".

Jeg velger å stole på at han vet :)

Det er kanskje feil for dere.

Men VI vet hvordan vi vil og kan skrive navnet til vår kommende sønn.

Ingen som har sagt at vi har valgt bokstaver fra det norske alfabetet, og jeg synes folk kan respektere det!

Kan forøvrig ikke finne noen plasser som sier at è er æ.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...