Gå til innhold

HJELP! Hva gjør man i perioder der man har lyst å kvele ektefellen sin, for så å kremmere vedkommende og skulle asken ned i do mens man ler rått!

Anbefalte innlegg

Og nei, jeg er ikke sjuk.

Saken er at mannen min er et sammensatt menneske.

98% vidunderlig, skjønn, hjelpsom og snill.

Men det bor en nenneske til i han som en sjelden gang sniker seg fram. Nesten ingen vet det og tror mannen min er perfekt.

Denne "andre personen" er en egoistisk, rasende,matrialistisk kvinnehater som setter seg selv foran ALT!

Min mann har også temperamang og på dårlige dager kan dette utløse den "andre personen".

Nå har vi hatt en lang fin periode. Faktisk hele 2011 så langt uten noen betydelige episoder.

Men nå merker jeg det frynset seg litt og syklusen vår er ikke til å unngå.

Nå er han hakket før det smeller og er glidd inn i rollen som egoist.

Pga dette mønsteret i 11 år vet jeg hva som kommer og blir negativ og sint på han. Men viser det ikke.

Men følelsene mine blir helt borte og jeg føler nesten hat.

Hvordan skal man komme seg igjennom en slik dårlig periode??

Holde avstand?

Fortsetter under...

Seriøst?

Hvis han har SÅ ille perioder bør har oppsøke profesjonell hjelp og dere bør begge søke familieterapi!

Hi

Han har oppsøkt hjelp flere ganger.

Men du finner jo ikke er hyggeligere og mer veltalende menneske enn min mann.

Kombinert med lav selvinnsikt på problemene sine.

Jeg tror han er en vellykket ADHD (han er redaktør og arbeidsnarkoman) med en svak bi-polar.

HI

Han har mye på seg. Veldig mye! Og så er han ekstremt rastløs og skaffer seg stadig flere baller i luften og går litt manisk inn for visse ting.

Jeg tror at negativitet fra meg i litt maniske perioder utløser de dårlige periodene for oss.

Noen ting satser han 100% på.

Men veldig mye er et blaff.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...