Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som sikkert dere andre nybakte mødre, så finner jeg nye ting å bekymre meg for hver dag. Har over noen dager skrevet ned hvor mye lille jenta sover, for jeg synes hun sover så lite, ikke slik som det står skrevet over alt, 16 - 20 timer søvn er normalt.

Hun sover fra 9 til 12 timer i døgnet! to lengre økter på natta, en to timers og noen små dupper på dagtid.

Hun er våken stort sett hele tiden, gir ikke uttrykk for å ha vondt noen plass, hun gråter ikke, er bare våken.

Er det andre som har erfaringer med barn som ikke vil sove?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Har en gutt på 10 uker som heller ikke sover stort.

Sover ca fra 20.00-7.00 om morgenen, og ca 1 time formiddag og tilsammen 2 timer fra 12-17 (ikke noe sammen hengende,bare dupper)

Er våken og nesten ikke noe gråting

Skrevet

det minner meg om min gutt :)

han sover natten i 2 omganger og på dagen er det en hvil på ett par timer men ellers bare smådupper..

han er nå 2 mnd men han har vært sånn siden nesten rett etter fødselen..

han har hele tiden virket veldig nyskjerrig og kikket mye rundt seg.. ser nesten ut som det er derfor han ikke vil sove :P

og på HS sa de at han var veldig våken og "klar" i blikket for alderen..

så jeg (og HS) har konkudert med at han bare er 1-2 mnd lenger fremme enn de andre på hans alder på nettopp denne utviklingen...

det vil utjevne seg etterhvert sier de..

jeg er på barselgruppe med andre mødre som har barn som er født fra desember til januar.. min er 1 måned yngre enn den yngste, og man kan nesten ikke se forskjell.. bortsett fra at min klump er litt mer "tittentei" i hodet da :P hehe

Skrevet

Samme her, min er 2 mnd idag, men han har siden fødselen sovet mye på natta, og bare en lang hvil på 3 timer midt på dagen. De siste dagene med mye stimulans (besøk av andre barn bl a) har han dubbet et par ganger ekstra (maks en time ad gangen).

Trur det blir ca 12 timer i døgnet + at han slokner litt etter amming på formiddagen.

Skrevet

Jeg tror nok det har sammenheng med lang, god natt jeg... Litja her har også sovet mye om natten og lite om dagen helt siden hun var 1 uke. Hun tar natten i senga si fra ca20.30- 9 med amming kl 5-6 (fra 1-7 uker hadde hun amming ca 1 og 6). Etter det har hun en litt lengre dupp i 11-14 tiden om vi triller tur (prøver å gjøre dette hver dag) hun ligger da i vogna i ca 3timer, og er våken med jevne mellomrom.

Etter dette er det kun power naps på ca 15 min- kanskje 4 ganger..

Jeg er kjempe fornøyd med dette og så lenge hun virker fornøyd ser jeg ingen grunn til å endre det...

Men om du vil ha babyen til å sove litt mer på dagen- har du prøvd trilleturer? Dette hjelper ihvertfall på mitt lille nurk, selv om hun ikke sover hele tiden så blir det litt lengre soving enn disse power nappene... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...