Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

kort fancy hanekam :) alltid nystylet å nysminket! må jo ta seg bra ut! alt for mange som lar seg forfalle etter de har fått barn..Ikke tid? dårlig unnskylding, barnet sover jo en dupp i ny å ne, da er det bare å gripe sjansen! om du har kort eller langt hår!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble spurt av svigersøster som er frisør om jeg ville være hårmodell, da fikk jeg gratis klipp og farge. Jatakk, sa jeg, og endte opp med en frisyre for slett hår, må altså vaske, føne, slette hver morgen om det skal se bra ut, jeg har nemlig fall og litt krøller. Ser altså ikke ut i måneskinn om jeg ikke føner eller sletter, da henger noe rett ned, noe krøller seg og noe står ut til sidene. Så ender opp med enten hårbånd eller hårnåler og strikk for å prøve å samle alt.

Men jadda, sparte hvertfall 2500,- for klipp og farge!

Skrevet

Med 3 barn ser morgenene litt annerledes ut hos oss. Vi spiser også frokost sammen, men 30 minutter på badet alene kan jeg bare drømme om :-)

Skrevet

jeg har en lang bob. Klipte meg for rundt 2 uker siden og elsker den nye frisyren. Før hadde jeg langt hår og gikk med hestehale eller en stor ball hver dag. Hadde ikke tid til å sette opp håret fint når jeg har to barn som skriker. hehe I tillegg lugger lillegutt på 3 mnd og jeg gadd ikke å ha håret i trynet.

Nå trenger jeg bare stå opp, børste, ta oppi litt sånn pulver eller hårspray så ser det bra ut. Skikkelig mammafrisyre med andre ord. Akkurat det jeg ville ha :)

Skrevet

Noe sånt jeg innbiller at jeg vil ha meg:) en litt lang bob frisyre. Nå er alt like langt ned forbi skuldrene en plass. Men ligger med håret i flette om natten slik at hestehalen ser litt bedre ut og det er raskt å ordne til iallfall :)

Har bare ikke kommet meg til frisøren enda.. Får bli etter påsken, så skal jeg jammen det være vår klar:)

Skrevet

Her er det den berømte hestehalen eller enda verre,kula oppå hodet omtrent.....fysj. Praktisk og enkelt og raskt. Men lang bob står på menyen her også til etter påske:-).

Men sminker meg hver dag da,om ikke annet...hehe

Skrevet

ja, bob er genialt det altså :) Har den lang nok til at jeg får en liiiiiten hestehale baki. er ikke komfortabel med kortere hår enn det.

Skrevet

Ojoj...med denne tråden kom jeg fram til at det snart er et år siden jeg sist klipte meg...Kanskje på tide å legge av litt penger til et frisørbesøk snart? Men har kommet fram til at den greieste mammafrisyren for meg er langt hår, slik at det kan gres stramt vekk fra ansiktet, og dermed utenfor rekkevidden for babyhender også. Oppklipt hår, lugg, eller alt som er for kort til å få i hestehalen ender opp i hendene til småen for å si det sånn...

Her varierer det veldig hvor mye innsats jeg legger ned i hvordan jeg tar meg ut. Men kjenner meg igjen i at dagen blir bedre dersom jeg ifører meg noe ok uten diverse babyflekker og legger ned litt arbeid i hår og sminke på morgenkvisten. Anledning får jeg alltids når den største har gått på skolen, og minsten tar seg en dupp. Men det er ikke alltid motivasjon, spesielt ikke når det kan se ut som at det blir hjemmedag, med til nøds en trilletur eller en tur på trening. Da blir det den der store "dotten" midt på hodet og null sminke altså. Pleier bare å si til meg selv i speilet at jeg ser fantastisk ut uansett ;)

Nå skal jeg tilføye at her i huset er det nok så absolutt jeg som går mest inn for å ta meg ut for partneren. Min kjære samboer virker som om han har forsvunnet mer inn i ammetåka enn meg, og jeg må klype han så han ikke tasser avgårde på jobb med sovesveis.

Skrevet

må le, for min mann og er forsvunnet inn i tåka for dagen!!

han har ingen unnskyldning til å ikke kunne klare å gå til frisøren.. Men som du sier, vi er fantastiske uansett :) Og det synes virkelig jeg om mannen min og, det kribler hver gang jeg ser han uansett om han er pjusk eller nystelt.

Skrevet

Ser det er hovedsakelig 2 svar her: hestehale-look eller fresh-look!

Og det er jo igrunn ganske å enkelt å svare på hvorfor: det handler om prioriteringer OG hva slags type baby man har! Noen har babyer som

'krever' mindre, og prioriterer speilet. Mens andre har kanskje noe mer krevende babyer og prioriterer noe annet..

Jeg personlig har valgt hestehale-looken. Den er jo ikke sååå ille. Uavhengig av at jeg har ei jente på 6 mnd, kan jeg ikke fordra hår i ansiktet, så hestehale erre ofte:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...