mariabee Skrevet 10. april 2011 #1 Skrevet 10. april 2011 Her har det blitt den kjedelig hestehalen, men da drar hun i det minste ikke ut resten vi har igjen Samtidig ser jeg mange mammaer med perfekt stylet hår og laangt flott, ligger alltid på plass. Hvordan i alle verden får dere det til og har dere virkelig tiid???
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 10. april 2011 #2 Skrevet 10. april 2011 jeg tok hairextention etter fødselen tatt det utav nå, når jeg er hjemme setter jeg håret opp og bort fra ansiktet, men dersom jeg skal ut av huset, møte noen eller lignende, pleier jeg å stritt det å ha de løst. tar ikke mangen minuttene, å da sitter lillegull i vippestolen å ser på
Mamma's Magic Skrevet 10. april 2011 #3 Skrevet 10. april 2011 Jeg hadde langt hår som jeg bare satt i hestehale, da jeg fant ut at jeg skulle klippe meg i en kortere og mer lettstelt frisyre. Jommen sa jeg smør! Frisøren klippet en slags bob, og da det viser seg at jeg har 100 000 verver, tar det en halvtime å fikse håret, og det går ikke an å sette det i hestehale. Jeg har selvsagt ikke tid til å styre så mye med håret, så resultatet er at nå ser MYE verre ut på håret enn jeg gjorde med hestehalen... Sukk! Jaja, heldigvis er det det indre som teller:)
mlkg Skrevet 10. april 2011 #4 Skrevet 10. april 2011 Hestehale her! Det blir alltid det når jeg er hjemme i fødselspermisjon. Jeg bruker heller tiden på å trene og gå tur enn på å stå ved speilet. På sikt gir det bedre resultater på utseendet :-)
mlkg Skrevet 10. april 2011 #5 Skrevet 10. april 2011 Håret er jo ganske trist uansett... Har mistet MYE!
*LillaMeg* Skrevet 10. april 2011 #6 Skrevet 10. april 2011 Hårspray, skum osv.. Liker å ha stelt hår, tar jo ikke lang tid.. Og her har lillemann alltid syntes at det har vært såå spennende på badet og lekt en del der mens jeg ordner meg..
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 10. april 2011 #7 Skrevet 10. april 2011 Med to stykk svært så utålmodige små frøkner å passe på, blir det gjerne kjappeste mulige løsning på det meste når vi skal avgårde- dvs maskara og eyeliner på sånn ca 30 sekunder, og håret samles kjapt i en kjip og lite velstelt hestehale MEN trøsten min er- med to SÅ nyyydelige små frøkner vil de uansett ta det meste av oppmerksomheten, så jeg soler meg i glansen deres enn så lenge, og er i grunnen greit fornøyd med tingenes tilstand, tross kjipehår og kjipeklær;)
høstjenta ~ lille vesla mi Skrevet 10. april 2011 #8 Skrevet 10. april 2011 hehe...tenkte faktisk på det til morran, at sveisen er utrolig kjedelig for tiden. Klipte kul sveis i januar, med kort pannelugg...men lillemor elsker å lugge og dra i håret mitt.. Så panneluggen er i spenna og resten av håret i en dott oppå/bakpå hodet. Kjedelig men veldig praktisk! Har vel ordna håret skikkelig en tre-fire ganger siden fødselen (vesla er 5 mnd!!)
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 10. april 2011 #9 Skrevet 10. april 2011 Satt i lange lyse extension for et par mnd siden, og det var verdt hver kr! Hårsveisen min ser alltid fresh ut selv om jeg ikke har gjort noen ting med det
Tulipan2010 Skrevet 10. april 2011 #10 Skrevet 10. april 2011 Jeg ser egentlig ingen grunn til at jeg skal forandre meg fordi jeg har fått barn, dvs bli mindre opptatt av utseende. Ser heller ikke hvorfor det skal være et valg mellom å bruke litt tid foran speilet hver dag eller trene når man kan gjøre begge deler:-) Mener at mye handler om prioriteringer- man kan få til det meste hvis man vil! Jeg kan iallefall ikke forstå at man ikke har tid til å sminke seg litt og stelle håret hver dag.... Tipper jeg bruker 30 min på dusj/sminke/hår, og det gjør jeg som regel når lillemann sover. Føler meg selv mer vel når jeg har ordnet meg for dagen, og syntes heller ikke det er noe ok at mannen min kommer hjem til en kone med fett hår og joggebukse hver dag, for å sette det på spissen. Selvom foreldrerollen, det å være mamma er det aller viktigste, betyr jo ikke det at man ikke er et enkeltindivid lenger og må droppe sine egne behov. Det var iallefall min mening, men jeg respekterer selvsagt at vi er forskjellige:-)
stearin Skrevet 10. april 2011 #11 Skrevet 10. april 2011 Jeg bruker å surre alt håret til en klump ganske høyt på hodet. Ser ikke særlig pent ut, men er veldig praktisk når hårstrikkene stadig forsvinner bort i løse lufta, små babyhender desperat leter etter noe å holde i mens hun bæres og når man ikke vil ha hår i melkeflaska til babyen:) Håret mitt når ned til rumpa, så jenta mi på 11 mnd er alltid like overrasket når jeg har "pyntet" meg (lar håret være løst).
Gjest Skrevet 10. april 2011 #12 Skrevet 10. april 2011 Halvlang bob her Ca rett under ørene. Smurfen er ikke stor nok til å ta tak i det enda så foreløpig får det være i fred
Junifrue Skrevet 10. april 2011 #13 Skrevet 10. april 2011 Jeg begynner å få ganske langt hår nå, sparer til bryllup til neste år, drømmer om lange, fine krøller:) Så her går det i hestehale, flette, musehaker og musefletter hjemme hvertfall. Slår det av og til ut når jeg skal ut da. Har egentlig ikke noe med tiden å gjøre, lillemor liker seg godt når hun får ligge og sprelle på stellebordet:)
Gjest JuniGull10 og mange drømmer Skrevet 10. april 2011 #14 Skrevet 10. april 2011 Jeg har langt hår. Hvis jeg ikke setter det opp, så samler jeg det og legger det på den ene siden. Når jeg bærer guttungen så bærer jeg han på motsatt side.. Det er verre når vi leker på gulvet. Han vet liksom akkurat hvor han skal gripe slik at jeg ikke kommer noen vei! Og da hjelper det ikke at det er satt opp..
Gjest Skrevet 10. april 2011 #15 Skrevet 10. april 2011 her ender det stort sett i hestehale... selv flokene settes opp bak der... rufsete å fælt, men men bryr meg fint lite =) hehe
Canari Skrevet 12. april 2011 #16 Skrevet 12. april 2011 Hestehale de dagene håret ikke er vasket (men noen ganger ser det faktsik helt greit ut når jeg våkner og har børstet det litt og hatt i litt olje el skum, tar jo bare ett eller to minutter. Går også fint å ta seg en dusj etc. når lillegutt leker på gulvet. Selv om jeg steller to på morgenen, må jeg bruke tid på meg selv. Jeg kan ikke fordra å være ustelt på håret og usminket, i tillegg til å være trøtt og sur (:-)), og rutinen er så innøvd fra før at det går av seg selv Legger frem klær til alle om kvelden.
Tingenes Herre Skrevet 12. april 2011 #17 Skrevet 12. april 2011 Jeg fikser alltid håret og sminker meg. Gjør det før mannen min går på jobb, så passer han tulla, og jeg får litt tiltrengt mamma-tid. Nekter å se kjip ut bare fordi jeg har fått barn. Hvis jeg føler meg fin, stiger humøret, og det nyter alle rundt meg godt av, inkl tulla. Er også viktig for meg å være attraktiv for mannen min. Da vi møtte hverandre var jeg alltid velstelt. Tror han setter veldig pris på at jeg pynter meg og har mistet baby-kiloene. Når det er sagt, så trenger en hestehale absolutt ikke være kjip! Kommer helt ann på hvordan man setter den, det.
Isola&Lille+julegave Skrevet 12. april 2011 #18 Skrevet 12. april 2011 Har lange, Lyse dreadlocks. Enkleste frisyre noen sinne. Alltid en sveis, selv når jeg nettopp har stått opp Lillegull elsker å være på badet, så jeg kler og sminker meg hver dag mens hun spreller og prater og koser seg på stellebordet/gulvet. Jeg liker å pynte meg og føle meg fresh.
mariabee Skrevet 12. april 2011 Forfatter #19 Skrevet 12. april 2011 jeg nekter å stå opp kl 5.30 for å stelle meg før mannen min går på jobb
enits40 Skrevet 12. april 2011 #20 Skrevet 12. april 2011 Her brukes det lite tid på utseendet, he-he. Langt hår samles i en svær, uelegant hårklype bak, dette for å beholde det som er i igjen av håret (ellers brukes det konstant som håndtak for baby, som alltid har lange lyse hår inni knyttnevene, huff). Så lager jeg to raske streker med kajal, for da blir øynene litt mer markerte og jeg slipper å ta bort sminken om kvelden. Skal jeg treffe noen, slår jeg til med litt mascara også - da ser jeg nesten normal ut. Baby er fem måneder, og jeg har gått ned de fleste kiloene, men noen har jeg fortsatt igjen. Ugg - nå synes jeg liksom ikke jeg kan skylde på at jeg nettopp har vært gravid - ser bare litt småfet ut... En skikkelig lekkerbisken! Mannen klager ikke ( i alle fall ikke til meg) og er bare imponert over alle våkenettene, men han kunne nok godt tenke seg at jeg hadde kontroll på mer husarbeid og at han litt oftere kunne komme til ferdig middag! Det er jeg enig i, orker bare ikke å prioritere det riktig ennå.... ;-)
Tingenes Herre Skrevet 12. april 2011 #21 Skrevet 12. april 2011 Stakkars deg som har en mann som begynner på jobb så tidlig. Mannen min drar hjemmefra kl 8.30, så vi har deilige frokoster sammen i tillegg til at jeg får all den fikse-tid jeg trenger. Det tar ikke mere enn 30 minutter å dusje og ordne seg, vet du. :-)
corerith Skrevet 12. april 2011 #22 Skrevet 12. april 2011 Har et kjempetips til frisyre de dagene haaret er fettete og faelt, og en ikke har tid (eller ork, hehe) til en dusj! En lager en flette paa hver side av hodet, fremme, omtrent det haaret en bruker naar en setter haaret i en saann halvhestehalet, om dere forstaar:) Samle saa flettene og resten av haaret paa ene side av hodet, og flette det. En har da i teorien tre fletter. Flettene paa hver side av hodet gjoer at en faar litt volum i et volumloest haar, hehe! Haar i fletter ser aldri fettete ut, etter min erfaring:p Fletter er en gjenganger her ihvertfall!
Hanna30 Skrevet 12. april 2011 #23 Skrevet 12. april 2011 Jeg klippet pannelugg etter noen måneder, for da håret jeg mista begynte å komme tilbake, så det helt rart ut. Luggen løste problemet:) Litt sånn nesten ned til skuldrene-bob selve håret. De første månedene etter fødselen orka jeg ikke tenke på sånt, men nå ni måneder etter har jeg energi igjen til å fikse meg skikkelig. Så jeg står med rettetanga og fikser håret hver dag! Babyen sover jo innimellom, så da prioriterer jeg sånt da. Jeg er derimot ikke flink til å ordne og stelle i huset. Så om det ligger litt støv her og der så stresser jeg ikke med det. Synes det er viktigere å se representabel ut selv:) Tror nok det med om man har tid eller ikke har mye med prioritering å gjøre!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 12. april 2011 #24 Skrevet 12. april 2011 hehe, eller antall barn;) Merker ihvertfall at jeg hadde MYE bedre tid til meg selv da jeg bare hadde ett barn som skulle stelles og klargjøres før tur, enn nå som jeg har to stykk (eldste er bare 2,5 år, så trenger fortsatt hjelp til alt). Morgenene er derfor ganske travle, for vi må rekke barnehagen i tide, så hvis jeg skulle stelt meg selv skikkelig på badet før avgang, måtte jeg isåfall hatt på vekkerklokke og stått opp en halvtime før barna, og nattesøvnen- DEN prioriterer jeg så absolutt IKKE vekk altså (spesielt ikke nå som minstemor får tenner, og våkner opp sånn ca 1 million ganger iløpet av natta...). Så derfor blir det bare en kort 5 minutters på badet, med kjappkjapp sminkings og ordnings, og håret blir deretter gitt
Canari Skrevet 12. april 2011 #25 Skrevet 12. april 2011 Her våkner minstemann senest kl 06.00, så vekkerklokke trengs ikke, og barnehagen klokken 09.00 rekker vi fint :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå