Gå til innhold

Lei at folk maser!

Anbefalte innlegg

jeg er lei ungemas...!

Jeg har en sønn på 2,5 år...Og føler egentlig eg ar nok med han jeg har foreløbig. Har mange i venne engen som har gjevnaldrene barn og som allerede har fått nr 2 eller er venter nr 2..får stadig spørsmål som: når skal dere ha en til?, og skal du gi bort den og den tingen,nestemann kan jo få det..er eg borte fra jobb en dag,så er det noen som blir misstenksomme og sier,a det er jo tiden for det snart nå...

jeg har jo veldig lyst på en til om en stund...men mannen min vil ikke ha fler. Det er litt sårende for meg,å da blir denne masinga et litt sårt tema for meg føler jeg.

synes ikke folk behøver å mase om slike ting,selv om det ikke er vondt ment. tenk å sårende det er for de som virkelig ønsker seg barn og som ikke kan få!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143125287-lei-at-folk-maser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smil pent og si at det ikke er planer om fler foreløpig. Maser de mer utover det så kan du stramme maska litt og si at barneplanlegging er private greier og ikke noe du diskuterer med andre.

Jeg har 3 barn, mannen ønsker at vi skal få et barn til i hvertfall, men jeg vil ikke.

Jepp, fryktelige greier dette med at folk snakker til en. Man burde egentlig bo langt uti skauen og bare snakke med postmannen til jul?

Hvilke tema er det egentlig greit at folk spør en om? Hva skal du ha til middag, sårende for folk på diett/med matintoleranse?

Har to barn selv, ønsker meg flere, men mannen er forsynt. Er faktisk bare å svare folk på en ordentlig måte. Tross alt hyggelig at folk snakker med hverandre?

Jeg har "alltid" hatt lyst på 3 eller 4 barn, mens mannen bare ville ha 3. Det tenkte jeg var greit, men etter at andremann var født ville han ikke ha flere. Han synes det holdt i massevis!!

Når folk spurte meg om/når vi skulle ha flere svarte jeg alltid som sant var, at jeg gjerne skulle vært gravid allerede nå men at mannen ikke ønsker flere. La også til at jeg håpet han skiftet mening etter hvert;)

Og forresten.. Det gjorde han:) Nå er jeg gravid med nr 3!! Ville bare si at det kanskje er håp for deg også, hvis du virkelig ønsker en til. Ønsker du ikke flere er jo saken grei.

Svar ælig. Hvis du føler at gutten din krever nok nå så svar det. Si at du ønsker flere om en stund men at du vil ha bedre tid til han du har nå.

Selv er det 4 år mellom mine eldste og 2 år mellom nr to og tre.

Vi har slitt med å bli gravide og har trengt litt hjelp til nr en og to, og når noen lurt på når nestemann kom så svart jeg at den kommer når vi klarer å få det til.

Er enig med deg i at ikke alt alle har noe med. Men at folk spør er som regel fordi de bryr seg, ikke fordi de skal sladre videre.

Vær ærlig det lønner seg.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...