Gå til innhold

Når regnes 1 dag i mens?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spotter gjerne et par dager før mensen setter skikkelig i gang. Regnes da disse dagene som mens,eller når den ordentlig blødning kommer? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg begynner prøvingen på torsdag,da spralen blir tatt ut,og greit å regne ut sånn ca når eggløsningen kan komme:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror jeg ville telt fra dagen spottinga begynner....:)

Skrevet

Takk, da er det vel bare å sette igang snart da:-) Kjenner stort sett når jeg har eggløsning,og i tillegg får jeg gjerne en liten blødning. Men har aldri "prøvd" å bli gravid før,så greit å vite sånn ca når eggløsningen intreffer mtp 1 dag i siste mens.

Skrevet

Jeg har lest at 1. dag i mens regnes som den dagen man blør og at det må starte før kl 17 for å regnes som en dag. Altså hvis du blør fra kl 21:00 den 10. april, vil 1. dag være 11. april. Blør du fra kl 15:00, regnes den 10 som 1. dag. Jeg teller bare dager med blødning, ikke spotting. Men folk gjør litt forskjellig, så gjør det du synes passer best

Skrevet

Må bare spørre siden du nevnte dette..men hvordan merker man at man har eggløsning? jeg har testet,men får bestandig negativt..

Skrevet

Jeg merker det veldig godt, ved at jeg får vondt i korsryggen,ilinger nedover høyre lår,oppblåst og spotting. Samtidig er jeg bånnhol:-P

Men over hvor lang tid har du testet etter eggløsning da?

Skrevet

fikk vite at jeg skulle teste fra dagen etter mens var åver og helt til jeg fikk den igjenn..har gjort det i 2-3 månder nå å bestandi negativ.

Skrevet

Okay,er ikke godt å vite egentlig, for etter at jeg fikk satt inn spiralen forandret mensen seg hos meg. Jeg får 2-3 dager med spotting,etterfulgt av 2 dager mye blod og tilslutt 2-3 dager med spotting igjen.. Det er det hele. Tidligere hadde jeg 7 dager med fossefall ( unnskyld :-P )

Skrevet

Da ville jeg nok tatt en tur til legen og fått de til å sjekke eggløsningen din. De kan visstnok det via noen prøver tror jeg,leste det her inne et sted.

Og siden du allerede har lett etter eggløsningen din selv noen mnd,burde de være villige til å hjelpe deg med det :-)

Skrevet

hehe,er vant med at folk er rett fram,er fra laaaaaaangt nord:p så du trenger ikke si unnskyld:) jeg gikk på p-sprøyten i 3-4 år og sluttet med den for 2 år siden,jeg mistet mensen i den tiden jeg brukte sprøyta,men når jeg sluttet med den så blødde jeg opp til 2 månder i strekk..det var helt sykt! så det jeg er usikker på er jo hvor lang tid skal det egentlig ta for at stoffet i sprøyten skal gå ut av kroppen..om det kan være det som ennå sitter i eller om jeg kansje har hormonforstyrrelser..jeg har vært på gu og ultralyd men der var alt bra..så jeg sitter virkeli og lurer på hva som skjer..samboern min har også testet seg og der er alt bra..

Skrevet

Det sies jo at det kan ta opptil 2 år før kroppen er tilbake til normalen etter p sprøyta. Men sjansen er nok stor for at det er hormonene fra sprøyta som henger i ja,men er det ikke Pergotime det heter,som hjelper til slik at man får eggløsning? Kanskje det er en løsning?

Skrevet

hva er pergotime?må bare spørre siden jeg ikke har hørt om d før og siden jeg aldri har prøvd å bli gravid før jeg og min samboer bestemte oss for og prøve..har ikke hatt noen og spørre om råd heller.ikke før jeg fant denne siden da:)

Skrevet

Jeg kan ikke noe særlig om pergotime,men leste noe om det her inne. Tror det er noe legen kan skrive ut dersom man har problemer med å få eggløsning. Vet en venninne av meg fikk det da hun sluttet på p pillene, for hun fikk ikke mensen tilbake, og de skulle prøve å bli gravide. Enten det,eller vente den tiden det tar for kroppen å ordne opp etter hormonene sprøyta gir:-) Men ettersom det fort kan gå noen år for kroppen å stabilisere seg,velger sikkert mange pergotime. Men sjekk det opp på nett:-)

Skrevet

Er litt ny på dette, så lurer på om noen kan hjelpe med noen svar: Hvordan regner men ut når eggeløsning kommer?

Regner man antall dager fra 1 dag med mens?

Skrevet

Normalt sett kan man anta at eggløsning kommer ca 14 dager FØR mens. Har man 28 dagers syklus vil det da bli ca 14 dager etter første dag i mens også.

Sjekk www.pernille.info for mye god informasjon om eggløsning og syklus generelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...