Gå til innhold

Vedvarende hodepine i flere uker + smerter bak ett øye?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har hatt det samme i flere måneder. Ekstremt vondt bak/i det høyre øyet, samt på toppen av hodet og i nakken på høyre siden.

Har vært til sjekk, og det er mest sannsynlig spennings- eller clusterhodepine.

Har gått til fysioterapeut og fått øvelser, samt triggerpunktakupunktur.

Obs; det er ikke det samme som vanlig akupunktur. Ved triggerpunktakupunktur setter man nålene dypt ned i musklene for å løse opp spenninger, mens vanlig akupunktur setter nålene såvidt ned i huden. Det har hjulpet meg mye. Fikk også muskelavslappende da det stod på som verst, det hjalp også mye.

Annonse

Jeg gikk med dette lenge,hadde det i et års tid, kom meg til fysioterapaut og da gikk jeg med dette av og på i enda et drøyt år. Sluttet hos fysio og begynnte å trene regelmessig på treningsstudio for to år siden.har ikke hatt hodepine siden dette, med unntak av en periode på 4 uker rett over nyåret da jeg hadde hatt en litt lang pause fra trening.. noen uker tilbake på treninga og hodepinen er vekk.

Dette må opprettholdes kontinuerlig med minst 3 dager i uka med kondisjon og styrke, hvis ikke kommer hodepinen snikende med en gang.

Smerter bak øye - tenker på migrenesmerter:( Jeg har også slitt med det samme, vedvarende eller daglig hodepine, og smerter bak øye. Har hatt migrenesmerter i flere år da. Gikk over på lavkarbo for tre mnd siden, og hodepinen forsvant på dagen:) Uansett lurt å oppsøke lege, evt mr eller ct. lykke til.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...