junigutt 78=) Skrevet 10. april 2011 #1 Skrevet 10. april 2011 Noen som vet hva dette kan være? Jeg er 36+3 i dag. Formen har vært stort sett fin den siste tiden. På torsdag begynte det med nummenhet og prikking i føttene, og har siden fortsatt i hender, tunge og lepper. Har på en måte nedsatt førlighet. Hadde litt tendeser i fingrene sist svangerskap også. Jeg tenker det trolig er væske som presser på, men samtidig så har jeg nesten ikke ødemer. Noen som vet hva det kan være??. Er liksom så ubehagelig. Tenker også litt på svangerskapsforgiftning, men har ikke hatt symptomer på det tidligere. Bt og urin har vært ok.
Trultesmamma Skrevet 10. april 2011 #2 Skrevet 10. april 2011 Jeg har en slik følelse når det er vann som presser på. Svangerskapsforgiftning har ogsåsymtom som kraftig hodepine ( kan muligens forveksles med migrene). Misstenker du svangerskapsforgiftning, vil jeg anbefale a du tar med morgen urin til lege/ jordmor for å dobbeltsjekke at det ikke er protein i urinen.
Mai2011:) Skrevet 10. april 2011 #3 Skrevet 10. april 2011 Dette har jeg også. Blir stiv i fingrene i tillegg. Og grunnen er at det er vann i kroppen. Hvis du ser i handflaten din og den har hvite prikker, har du fått vann i hendene. Og for meg er det litt større hvite prikker under føttene.. Er nok ikke svangerskapsforgiftning, da du i tillegg må ha proteiner i urinen og høytblodtrykk.. Bare pass på å spise salt- Og prøv å være litt i begevelse. Er i allefall værst når jeg er i ro og om natten da det dovner helt bort.
Mai2011:) Skrevet 10. april 2011 #4 Skrevet 10. april 2011 Uuups, mente å IKKE spise salt! Da det kan forverre vannansammlingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå