Gå til innhold

Dere som tar UL bare for moro skyld...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehe, så du den "debatten" som kom i kjølvannet av at Statens strålevern gikk ut med denne "advarselen"? Hun fra Statens strålevern debatterte mot en som er spesialist innen ultralyd, og dreit seg fullstendig ut, hun hadde ikke ETT godt argument å komme med. Var pinlig å se på:)

På tv uttalte statens strålevern for en tid tilbake at de ville fraråde unødvendige ultralyder. De påpekte samtidig at det fantes INGEN forskning som tilsa at ultralyd er skadelig for fostrene. Det har gått alt for kort tid siden ultralyd ble vanlig, til at man kan si noe empiriks om langtidseffekten av det.

Annonse

Er det ikke ganske opplagt hvorfor folk gjør det? Det er ufarlig, og en fin måte å sjekke om alt er i orden på. Noen gjør det sikkert av ren nysgjerrighet, for å virkelig "forstå" at de er gravide. Og igjen, ettersom det er ufarlig så er det da bare en fin opplevelse for foreldrene.

har vært lenge advart mot overdrevet bruk av ultralyd. selv min mor fikk beskjed om dette da hun skulle ha meg og broren min, og det er snart 25 år siden.

vet bare etter erfaringen jeg har selv med lillepia i magen, så liker hun absolutt ikke ultralyd. hun trekker hendene foran hodet og dekker ørene og ansiktet, jordmorene og gynekologen jeg har vært hos har plages med å få skikkelige bilder. så trur det ligger noe i at det er en lite fare der.

har hatt 5 ultralyder hittil, og vil unngå flere siden hun rømmer til og med fra doppleren.

men ultralyd til medisinsk bruk, kan man ikke se på det samme som denne "bare for moroskyld" ultralyden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...