Gå til innhold

Stokke tripp trapp - Er du fornøyd med den?

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt en Sofus- stol helt til nå (pia mi er 1 år) fordi jeg fikk låne den. Kjempegrei.

Men de jeg lånte den fra skal nå ha den tilbake. Funderer på å kjøpe Stokke tripp trapp stol. Er du fornøyd med den?

Noe i meg sier at den er tung og klumpete. Er den det?

kan du anbefale meg en annen stol?

Fortsetter under...

Annonse

Ah, skjønner :)

Okei, har i mellomtiden nå undersøkt litt og ser at det finns både Stokke, Brio og Kiddo Tripp trapp. Utseendemessig liker jeg Stokke best. Kanskje fordi jeg husker en venninne brukte den i barndommen.

Ser at Kiddo kan man brette sammen og ta med seg hit og dit. Det er jo greit... Har ofte savnet en barnestol når man er på besøk hos noen, men syns ikke stolen var så fin. Og Brio syns jeg lignet på Kiddo.

Men prismessig sett så er jo Kiddo finest.

Jeg skal telle penger og se hva jeg finner ut. Må nok se de stolene live også før jeg bestemmer meg.

Jeg syns den er veldig fin og solid, men det som er negativt med den er at det er mange kriker og kroker hvor det samler seg mat. Jeg føler jeg aldri får den helt ren liksom.

Pluss at tripp trapp'en har blitt mindre med åra, og kan nok ikke brukes like lenge som før..

Annonse

Vi har denne:

http://hurlumheibutikk.blogspot.com/2010/02/babydan-stol.html

Veldig fornøyd :)

Også er den billigere enn Stokke og like stabil. Det vet jeg fordi jeg har hatt Stokke tidligere. Grunnen til at vi valgte Babydan stolen denne gang er at den tar mindre plass.

Det er kun Stokke som kan kalle stolene sine for Tripp Trapp. De har enerett på navnet.

Når mener du anonym 20.20 at stolene ble mindre?

Jeg har en fra midten av 70 årene og en ny. De er akkurat like både i str. og utseende.

Min tripptrapp kjøpt i 1980 er nøyaktig lik som datteren min sin kjøpt i 2009. Tror ikke de har krympet den nei. I forhold til andre barnestoler synes jeg ikke den er vanskelig å vaske.

Jeg har hatt Kiddo på jobb, og likte den ikke like godt. Den var vanskelig å holde ren, ustabil i sammenligning og vi opplevde at bøylen var deffekt slik at et barn fallt ned og skadet seg alvorlig. En jeg kjenner oppelvde også at en under to år gammen Kiddo klappet sammen.

Kiddo er ikke akkurat liten og kjekk å ha med seg selv om den kan klappes sammen. VIlle kjøpt noe annet til det bruket for å være ærlig:-)

Vi er absolutt fornøyde, bare for å stille oss i rekka med folk som syns den er bra :) Hvis du er ute etter en stol du kan ta med deg bort til folk, så kjøper du en billig en på Ikea i tillegg. Det har vi gjort. Den har også fått god kritikk for sikkerhet.

Stokke tripp trapp er helt super! :-)

Anbefaler den virkelig!

Jenta vår bruker min fra jeg var liten, altså kjøpt på slutten av 70-tallet, minstemann har en ny en, og de er akkurat make, samme str. og hele pakka.

Den tar ikke store plassen rundt kjøkkenbordet, vi har et lite kjøkkenbord og et lite kjøkken, og begge tripp trappene og de andre stolene står tett inntil bordet og tar ikke mye plass.

Stesønnen min hadde en kiddo-stol når han var liten, den var helt pyton. Tok stor plass ved bordet, vinglete og løst sittebrett, og ekkel bøyle, en skikkelig drittstol. Den har vi nå ståendes hos besteforeldrene til bruk når vi er der, og ingen liker den stolen. Ustabil og fæl, anbefaler den VIRKELIG ikke.

Vi prøvte et par kiddo-stoler i en barnehage jeg jobbet i før, og de ble raskt søpplet, ubrukelige.

Så jeg anbefaler deg å gå for Stokke-stolen! En sikker vinner! :-)

Jeg brukte forresten min til jeg var 14-15 år, hadde den ved leksepulten min. :-)

Ja, beste barnestolen som finnes. Har to stykk selv til mine barn, de blir fortsatt brukt selv om jentene er 4 og 5 1/2år gamle. I tillegg har svigers en som de fant fram fra loftet som er nesten like god som ny, den er vel 30år gammel eller noe sånt. Solide møbler som varer og varer, kan brukes år etter år. Kun en ulempe, helvetes vondt å støte tåa si borti dem ;-)

De er dyre, men verdt hver krone siden de kan gå i arv gjennom flere generasjoner hvis man tar vare på dem!

Tenk litt over hvordan bordbena på kjøkkenbordet er..

Kjøkkenbordet vår er et furubord som ikke har et ben i hvert hjørne, men midtstokk under med ben som stikker ut..(Klønete fortalt, men som enoppned T under...)

Kiddostolen kommer ikke godt til fordi desse bena følger gulvet, og den er "tett fremme." Med TrippTrapp kommer du bedre til , medmindre FOTbrettet stikker for langt frem...

Dette ble innmari klønete, men håper dere forstår litt.

Kiddo er lett å regulere om, om dere får besøk av andre mindre/større barn.. TrippTrappen må dere jo bruke "umbrako/Embrako/eller hva det nå i all verden heter, nøkkel på... og hvor er den??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...