Gå til innhold

Var utro - har ikke dårlig samvittighet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Flere som har opplevd dette? Altså, jeg skriver ikke for å få noens godkjennelse, eller kjeft fra noen som hevder å være moralsk overlegen.

 

For noen dager siden var jeg altså utro med en mann jeg liker kjempegodt, han er selv gift og har små barn. Det var utrolig deilig, og vi skal gjenta dette fremover. Det rare er at jeg trodde jeg kom til å få dårlig samvittighet, men det har jeg ikke.

 

Jeg elsker ikke mannen min, men vil ikke skilles pga. to små barn vi har sammen, og fordi forholdet ellers er ok stort sett. Er ikke seksuelt tiltrukket av ham i det hele tatt, så hvorfor ikke få det jeg mangler hos en annen, slik at hverdagen blir lettere?

 

Hvor uvanlig/vanlig er dette? Lurer på hvor lenge jeg kan ha et forhold til denne mannen før mannen min mistenker noe, for jeg er ikke en av de latterlige egoistene som tror de er så moralske når de forteller "sannheten" selv om motivet deres først og fremst er å lette egen samvittighet på partnerens bekostning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"så hvorfor ikke få det jeg mangler hos en annen, slik at hverdagen blir lettere?"

 

frdi du sårer og knuer hjertet til faren til dine barn den dagen han finner ut av det. du spurte, jeg svarte. så hvis du tenker på barna dine og faren dems er du ikke utro. tenker du ego så er du utro. bedre å gjøre det slutt enn å være uto. min mening. og mitt svar til ditt spm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"så hvorfor ikke få det jeg mangler hos en annen, slik at hverdagen blir lettere?"

 

frdi du sårer og knuer hjertet til faren til dine barn den dagen han finner ut av det. du spurte, jeg svarte. så hvis du tenker på barna dine og faren dems er du ikke utro. tenker du ego så er du utro. bedre å gjøre det slutt enn å være uto. min mening. og mitt svar til ditt spm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist du ikke elsker din mann lengre og vil finne seksuell nytelse hos en annen, synes jeg faktisk det er bedre dere går fra hverandre.

 

Hvorfor skal han være sammen med deg da? Elsker han deg? er han tiltrukket av deg? eller vil han også finne seksuell nytelse hos ei annen dame?

 

Er det ikke bedre dere går hver for seg å finner kjærlighetn andre plasser enn å sløse vekk år ilag når det er helt dødt?

 

Var selv i et forhold i 9 år. Var ikke akkurat det som var poblemer våres, men vi kranglet støtt, omtrent hver dag. Hade to barn ilag. Jeg valgte tilslutt å gå fra han, og tenkte i ettertid hvorfor gikk jeg ikke før. Følte jeg sløste vekk mange år ilag med han. Nå har jeg funnet lykken og fått barn ilag med en annen mann, og vi har vært sammen i 5 år.

 

Så helelr gå fra han enn å drvie på bak ryggen hans på den måten der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du elsker barna dine er du ikke utro mot faren dems. Du vil dem ikke så vondt? Da gjør du det heller slutt slik at han kan finne en som elsker og tenner på han. Eller så er du trofast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du elsker barna dine er du ikke utro mot faren dems. Du vil dem ikke så vondt? Da gjør du det heller slutt slik at han kan finne en som elsker og tenner på han. Eller så er du trofast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du burde vel heller være ærlig med mannen din, kansje kan dere komme til enighet om å bo sammen, oppdra barna i lag, men at dere begge står fritt ellers så lenge dere opptrer diskret og ikke involverer barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dere ikke har sex sammen er kanskje det beste om dere kan ha åpent forhold? Hva med å dra ham med på en swingers-klubb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stygg du er med mannen din. Hadde du likt om han hadde hånet det bak ryggen din på samme måte.

 

Gjør det slutt. Kva vinner du på detta. Slike folk som detta har null ryggrad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du ødelegger to familier med måten du tenker og handler på nå.hva om når mannen din og kona hans finner det ut?dere vet at dere kommer til å bli oppdaga,ikke sant?

om du vet hva empati og nestekjærlighet er,så slutter du å kødde med mange uskyldige menneskers liv.

 

bli singel og finn deg en singel mann du kan pule på så mye du vil,så slipper du iallefall å måtte dra med deg stakkars familien din ned i det hukllet du holder på å grave deg ned i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har opplevd det. Var utro flere ganger med forskjellige menn. Men riktignok hadde vi ikke barn og forholdet tok slutt etter en stund. Hadde egentlig lite eller ingen følelser til han etter å ha vært utro så mange ganger. Men det tærte aldri på samvittigheten, noe venninna mi undret seg sterkt over.

 

Kanskje JEG har mangler.. hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner som deg gjør meg fysisk dårlig. Jeg blir kvalm av å lese det du skriver. Jeg håper du får som fortjent. Jeg håper mannen din finner ut hva du driver med og tar med seg barna til de har fått en mor de kan stole på og se opp til. Slike som deg fortjener ikke en familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enn den andre familien?

Du ødelegger ikke bare din egen familie, men er med på (men ikke alene om selvsagt) å ødelegge den andre familien også.

 

Sex er limet i et forhold. Hva med å gå til en sexterapeut med mannen din. Prate åpent med ham om det, og kanskje komme i gjenge igjen.

 

Greit at forholdet deres fungerer greit, altså til mannen din, men å bedra ham er det verste du kan gjøre. Er han kanskje en grei forsørger slik at du kan leve i sus og dus, men pule litt rundt?

 

Har du ikke guts til å gå fra ham?

Kjør på!

Det er sikkert deilig, men jeg tror neppe du tenker konsekvens, for det VIL bli oppdaget hva du hoilder på med...

 

Ha forøvrig en strålende søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er om deg hi. Jeg er ikke utro lenger. Men angrer ikke på at jeg var det. Det eneste jeg angrer på er at jeg fortalte det til mannen min. Vi er fortatt sammen. Men jeg skulle holdt det for meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe poeng i å gå til terapeut av noe slag, fordi jeg simpelthen ikke elsker ham lengre. Kjenner meg selv godt nok til å vite at dette ikke vil endre seg.

 

Og til alle dere enkle mennesker som sier jeg må skille meg først, og kun deretter ha et forhold til en annen: Synes det er litt for egoistisk å splitte opp en familie kun fordi jeg vil ha sex. Det er faktisk bedre for barn å leve i en kjernefamilie, enn å flytte frem og tilbake mellom mamma og pappa. Samtidig er jeg et menneske med behov, og med ett liv, så jeg tenker ikke å ofre hele meg til fordel for familien, jeg tenker derfor å fortsette dette utenomekteskapelige forholdet fordi det er noe som gir meg glede og overskudd, slik at jeg f.eks. kan være en bedre mamma i hverdagen.

 

Jeg synes det er mer umoralsk og egoistisk med folk som på død og liv skal fortelle partneren sannheten om sidesprang - fordi dette først og fremst er fordi de vil lette sin samvittighet slik at de føler seg bedre, og de gir blaffen i hvordan sannheten sårer. Jeg holder derfor dette for meg selv, og det kommer ikke til å bli oppdaget fordi jeg ikke vil si noe, og fordi mannen jeg deler dette med heller ikke vil si noe av samme grunner som mine.

 

Livet er for kort til å spille rollen som rituelt slaktoffer til fulle, jeg nyter derfor affæren med god samvittighet vel vitende om at folk flest er for A4, trangsynte og konvensjonelle til å forstå det, men et lite mindretall skjønner nok at dette gir bedre livskvalitet til både meg, den andre mannen, og også våre respektive familier. Det har gitt meg ny livsglede, og det er helt utrolig hvordan bittelitt lykke og nytelse noen få ganger i måneden kan påvirke hele livet. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg og har vært i dine sko... Men det er vanskelig å kontrollere følelsene, plutselig er du oppover ørene forelsket i han nye. Jeg og 'min nye' var aldri klar for å satse sammen på samme tidspunkt og det ble mye elendighet ut av det... Det tok lang tid (mange år) og mye sorg for mange mennesker å komme seg videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...