Gå til innhold

Til deg som har bloggspot-blogg. Jeg trenger hjelp.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det spørs hvilken søkemotor du bruker..... På explorer må du gå inn på internettinstillinger mener jeg. Og skrive inn adressen til bloggendin(.)blogspot(.)com

På safari, går du på Valg, så generelt, og så bytter startsiden med blogspot adressen.

Mulig jeg misforstår deg nå, for det du forklarer er vel hvordan bloggen min kan ligge som "hjem" når jeg går inn på internett? Poenget var ikke å ha den som startside.

Mitt spørsmål er: Når noen besøker bloggen min vil jeg at et bestemt innlegg vises først, altså alltid ligge på førstesiden. Hvis jeg skriver flere innlegg blir jo dette dyttet lenger ned på siden og etterhvert må man bla seg fram til dette, noe jeg antar at ingen/få kommer til å gjøre.

Kan jeg gjøre slik at det bestemte innlegget alltid vises først, at det er prioritert?

Håper du forstår nå, databegreper er ikke min sterke side.

jeg har selv blogspot blogg. Tror ikke du kan ha et fast innlegg på førstesiden nei. Hele poenget er jo å fornye og oppdatere bloggen... Hvorfor vil du ha ett fast innlegg som vises hele tiden? Da kommer jo ikke folk til å lese de andre innleggene dine hvis det alltid forsvinner nedenfor den ene innlegget...

Hvis det er noe info du vil skal vises hele tiden kan du jo legge inn tekst eller bilder i sidemenyen...

Annonse

Men skal denne bloggen kun bestå av ett innlegg da siden du har andre blogger? Du kan lage flere sider, feks "om meg" og der kan du jo legge ut slik informasjon. eller du kan linke til de andre bloggene i menyen..

Hva med å introdusere det i sidemenyen at du har andre blogger og link til "om meg".

For meg så høres det helt dustete ut at du skal ha ett statisk innlegg på førstesiden hvis du skal bruke bloggen som blogg (som oppdateres med nye innlegg jevnlig) og ikke hjemmeside (som ofte er statisk)...

Hva er "sider" kontra gadget? Jeg finner det ikke under "Utforming". Har du eksempel fra din egen blogg som jeg kan se og lære av?

Mulig at hjemmeside blir mer riktig, men det er mye enklere å følge bloggspot-blogger når en selv har blogg på samme sted.

Forslaget ditt i andre avsnitt høres lurt ut.

Takk for engasjementet!

hi

Jeg har fått mye hjelp og er takknemlig for det. Da jeg spurte om flere kunne hjelpe hadde jeg fått et svar, som jeg tror hadde misforstått hva jeg var ute etter. Godt mulig at jeg formulerer meg feil og at det har skapt misforståelsen.

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...