Gå til innhold

Fortell meg om migrene

Anbefalte innlegg

Hvordan oppleves det å ha migrene stunden før hodepinen bryter løs? Hvilke signaler og i hvor lang tid i forveien kommer de?

Jeg har kanskje migrene uten hodepine og er interessert i andres erfaringer. Jeg har problemer med å skille mellom endret syn pga stor trøtthet og om det er pga migrene. Eller noe annet. Det er til stor hjelp for meg å høre om andres erfaringer.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143124520-fortell-meg-om-migrene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik har jeg det også, etterhvert dekker flimringen hele synsfeltet. Det kan være ganske ubehagelig, jeg ser nesten ikke og blir etterhvert uvel. Det fortsetter selv om jeg lukker øynene. En stund før det blir så ille har jeg merket at jeg får et slags lysglimt inni en sort flekk som brått dukker opp og like fort blir borte igjen. Jeg tror det er et forvarsel.

Hvis du skjermer deg for synsinntrykk, blir det borte da? Blir du veldig trøtt når dette oppstår?

hi

Det blir ikke borte uansett hva jeg gjør, synes vibrerer som du sier uansett om det er mye eller lite lys, om øynene er åpne eller igjen..

Blir helt håpløst å f.eks se på en dataskjerm, sliter med å lese. Vet ikke om jeg egentlig blir trøtt eller om det bare er godt å legge seg i fosterstilling med øynene igjen fordi det er så tungt å anstrenge synes gjennom flimringen.

Annonse

Jeg har også problemer med å vite hva som er hva, vet bare at det er godt å legge seg. Jeg skal observere om flimringen skjer på begge sider, men det har jeg til nå ikke klart. Når det starter klarer jeg ikke konsentrere meg om å observere, fordi jeg blir trøtt/sliten, tror jeg.

Hvis du roer ned og tar hensyn til øyesymptomene med en gang du merker noe, begrenser du migrenen da?

Jeg fikk påvist migrene accompagnè, det vil si migrene med bare symptomer uten at hodepinen inntreffer. Synsforstyrrelser, påfulgt av prikking i arm/tunge/fikk litt problemer med å si enkelte ord, men det har bare skjedd en gang nå når jeg er gravid. Ellers har jeg lidd av migrene siden jeg var liten jente. Da forløper det seg av og til med aura -synsforstyrrelser, ekstremt lys/lydsky. Ofte oppkast. Hodepinen inntreffer etter kort tid. Da er det bare et mørkt og kjølig rom som hjelper, sove det av seg. Jeg tar ikke migrenetabl. men gjerne opptil 800 mg Ibux og rett i seng. Sover da gjerne en 6-7 timer før det begynner å lette litt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...