Gå til innhold

er det noen som har erfaringer med bearbeidelse av voldtekter??

Anbefalte innlegg

jeg vil så gjerne få bearbeidet de 2 overgrepene jeg har blitt utsatt for.. jeg klarer ikke å slutte å tenke på de..

er en meget lang historie osv men vil liksom bare høre om noen vet om noen gode metoder?

jeg går til psykiater men det er ikke disse 2 voldtektene vi fokuserer på.. der ser vi mest på hvordan jeg har det ellers om dagen..

så er det noen som kan anbefale noe? og evt. hvilke reaksjoner kom i forbindelse med behandlingen? kan ikke rissikere å bli dårlig siden jeg er alenemor til en gutt på 3 mnd.

(for å si det sånn så var de 2 voldtektene VELDIG grove!!! så er liksom ikke bare å glemme de heller)

:(

Fortsetter under...

Selv har jeg blitt utsatt for diverse overgrep som barn. Betrodde meg til voksne da, men ble ikke trodd. Derfor har jeg bare holdt det inni meg. Det er ca 20-25 år siden det skjedde. Det hender at det treffer tankene mine fortsatt. Som regel er det når jeg utfører slike handlinger med min mann..

Det beste er vel å søke hjelp...

Annbefaler deg å ringe: Tlf: 8005700, det er tlfnr til incestsenteret i vestfold,som er landsdekkende hjelpetlf,for barn og voksne,og deres familier,som er utsatt for seksuelle overgrep./voldtekt..De som jobber der er fantastisk flinke.De har bruker grupper,og arrangere feks grillfest og juletrefest. du møter andre i samme situasjon,og flere av de som jobber der har blitt utsatt for det samme.

For meg har det handlet mye om å plassere ansvar.

Og så sliter jeg med alt som minner. Lukter, visuelle og auditive intrykk.

Men vil tro det er stor forskjell på hvem og hvordan ting har skjedd...

Jeg forventer å gå på en smell når saken skal opp for retten, men tenker sånn at det er best å bli ferdig med det å så begynne jobben med å begynne å leve igjen enn å fortsette å bare dytte det vekk.. for det fungerer ikke lenger.

Går til psykolog flere ganger i uken, og har og pratet mye med livskrisehjelpen.

Venner og familie er og til god hjelp.

Håper du snart får det bedre.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...