Gå til innhold

dere som revnet/ble klippet under fødsel....

Anbefalte innlegg

hvor lenge hadde du vondt?sånn skikkelig"klarer nesten ikke sitte på do vondt"....jeg hadde det en hel mnd(om ikke lengre, husker ikke helt)....:S

Alle smerter var visst ikke glemt rett etter fødelen;) var mye verre enn jeg hadde trodd, fødslen gikk strålende, kalrt det var vondt, men jeg syntes det var "peanuts" mot den smerten jeg fikk ETTER fødselen...:S

Jordmor sa hun sydde noen sting, men aner ikke hvor mange........kanskje 2 cm...?(hun visste meg fingermål)

Fortsetter under...

Jeg ble klippet og hadde veldig vondt de første to ukene i hvertfall. Gikk som om jeg skulle ha en kraftig bekkenløsning, hehe.

Men tror ikke det varte så mye lenger, var jo vondt veldig lenge da, men ikke sånn ekstremt.

Kunne vel egentlig kjenne at det reiv litt i hvertfall et par år etterpå, altså ikke smerte, men at jeg kjente godt hvor stingene hadde vært.

Jeg hadde vondt leeeenge... Klarte ikke sitte i det hele tatt... Men vil ikke skrive hvor lenge for da skremmer jeg vel vannet av mange....

Men vil bare si at jeg var ekstremt uheldig med kirurger som gjorde en dårlig jobb akkurat på meg. De har sydd andre som har klart seg kjempefint etter fødsel.

Jeg var bare kjempeuheldig.... Men har det forholdsvis greit nå, snart to år etter.

Enig med deg. For min del var tiden etter fødselen mye verre enn fødselen i seg selv. Tok vel 3 uker før jeg kunne sitte vanlig tror jeg, og den første uken var rett og slett helt grusom. Husker det ikke var få ganger jeg stod i dusjen å grein mens det svei både her og der. Skorper på brystvortene og x antall sting både innvendig og utvendig nedentil var ingen god opplevelse. Det gjorde det heller ikke så mye bedre at jeg hadde null kontroll på luft og avføring den første tiden.. Ikke ble det noe bedre av at jeg brukte en evighet på å skylle meg rein i dusjen etter hvert dobesøk, da det ikke akkurat var aktuelt å tørke med papir..

Men nå tror jeg at jeg revna litt mer enn deg da. Ble først klippet, og revnet etterpå helt bak til endetarmen, både innvendig og utvendig. Ble sydd på operasjonsbordet i narkose. Heldigvis for meg så hadde jeg en knallflink lege som lappet meg sammen, så jeg har ikke hatt noen plager i ettertid:) Prøver på barn nummer to nå, så man kan vel si at det stemmer at tiden leger alle sår!:)

Annonse

Dette er nok veldig individuelt.

Selv fødte jeg min 3. på onsdag, og da de tilkalte gyn. ovelege for å se hva hun mente ville hun ha meg ned på oprasjonsbordet fordi det så ut som en grad 3 rift. Fikk derfor spinal og ble sydd, men var heldigvis "bare" en grad 2 (dvs ikke i endetarmen tror jeg).

I ettertid drev de og ville gi meg smertestillende mot hevelsene og smertene etter stingene, men jeg takket nei ettersom jeg ikke hadde vondt. Ømt, ja såklart, men ikke vondt...

Nå er det altså 4 dager siden fødsel og jeg er enda øm, men ikke noe som plager meg nevneverdig.

Får håpe du blir bedre om ikke lenge, ikke kjekt å gå med smerter :/

Jeg måtte få hjelp av sugekopp for å få den lille ut og revnet da grad 2 i mellomkjøttet og noe inni. Fikk sydd og det var ømt å gå i 3-4-5 dager, men ikke noe ille.

Jeg var på hesteryggen igjen etter 1 uke og det var bare litt ømt- ikke vondt :) Hadde sex etter 5 uker og det var litt "stramt", men brukte god tid og da gikk det greit..

Ble klippet ja, men fikk ikke mer en et par-tre sting -innvendig og utvendig. Var ubehagelig å sitte en ukes tid. Men det verste var at det svei som bare det når jeg tisset.. Fikk heller ikke til å bæsje på over en uke.... sorry detaljene! At ingen forbereder en på dette etter en fødsel....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...