Gå til innhold

Aerius eller telfast under graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har fått beskjed at det er ok å bruke noen av disse under gravidtieten? Jordmoren mente ut i fra felleskatalogen i 2008 at jeg ikke burde. Men nå sitter jeg her tett både i nese, hode og hals, og slutter jeg puste er det neppe bra for babyen det heller:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

Jeg har samme problemet som deg med allergier, men vi må bare leve med at det eneste som er sikkert for oss gravide og bruke er Livostin nesespray og øyedråper......hjelper litt men ikke mye, jeg bruker otrivin nesesrpay i tillegg, og da er det ikke så innmari ille......

Skrevet

Jeg ville tatt en telefon til legevakten i dag. De kan gi råd om hva du bør gjøre hvis du er så dårlig.

Sist svangerskap fikk jeg kun bruke lokale midler, ikke tabletter. Fødte datteren min i beg. av juni, så bjørkepollen sesongen var slitsom i 3.tri. Brukte nesespray og øyendråper.

Spurte legen min om resept på Aerius til ammeperioden denne gangen, regner med at jeg føder til uka, og fikk ikke bruke dem under amming heller. De er ikke godkjent for bruk i svangerskap eller under amming. Jeg fikk resept på Cetrizin. Zyrtec er også godt utprøvd for ammeperioden, men jeg kan ikke svare for svangerskapet. Håper du får hjelp. Jeg kjenner også at pollen-sesongen har kommet kastet over meg denne gangen.

Skrevet

Prøv akupunktur, symptomene blir ikke borte, men jeg har hatt god effekt av bare en behandling :) Og såå deilig :)

Skrevet

Jeg har fått beskjed at man kan bruke polaramin ved behov når man er gravid. Har tatt det er par ganger, men bare når jeg ikke holder ut uten.

Skrevet

Jeg bruker Aerius. Både gynekologen på Rikshospitalet og fastlegen mente at det sannsynligvis ikke er stor fare ved det. Jeg bruker da hovedsakeklig Nasonex nesespray, og skal supplere med Aerius på de verste dagene, så akkurat nå som vi er i den verste pollenfasen for meg, går et i Aerius.

Skrevet

Hei dere

Sjekk nettsiden www.relis.no,den er oppdatert på siste innen hva vi kan og ikke kan bruke som gravide. Jeg fikk beskjed av jordmor i dag om at kunne bruke allergimedisinen legen min ikke ville foreskrive fordi hun bruke legemiddelhåndboka...som var litt lite oppdatert..

Sjekk selv, denne siden bruker jordmødrene forholde seg til..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...