Gå til innhold

Lyst til å dele din setefødsel med meg??:)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ingen?

Er det noen som kjenner noen da som har hatt en setefødsel?

skal igjennom en selv mest sannsynlig i løpet av 2 uker så er litt spent og lurer på hva jeg kan forvente meg..

Hei:)

Jeg kan gjerne dele min historie:)

Jeg trodde hele tiden at jeg skulle ha en vanlig hodefødsel, jeg var hos jordmor samme dag, og fikk vite at hodet var godt festet. Også da jeg kom inn på sykehuset på grunn av vannavgang fikk jeg høre at hodet var godt festet. De skjekket ikke åpningen før jeg fortalte at det gjorde VELDIG vondt..

Og da; her var det jo full åpning, men det var ikke noe hode.. Jeg ble skjekket av flere som bekreftet at dette kom til å bli en setefødsel.

Ble trillet rett inn på et føderom hvor jeg ble møtt av lege, jordmødre og barnepleiere. Det var legen som tok i mot, hun var ekstremt dyktig. Jeg fikk lystgass som smertelindring, da det ikke var tid til noe annet. Legen var veldig rolig og gav meg hele tiden instrukser om å puste rolig eller presse. Det ble tatt ultralyd av barnet for å følge med om alt var bra, og det var det!

Det tok ca 25 minutter å presse til barnet var ute, jeg ble ikke klippet og revnet så vidt tre små sting.

I ettertid var jeg på en måte glad for at jeg ikke visste at det var en setefødsel da man hører så mange skrekkhistorier..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...