Gå til innhold

Ordinær ultralyd, hvordan bestille time?

Anbefalte innlegg

Er nå i uke 15. har allerede vært på tidlig ultralyd privat, men skal selvfølgelig ta med med den ordinære også. Hvor er det egentlig jeg får gjort dette, er det på sykehuset hvor jeg skal føde? Og får jeg innkallelse el må jeg fikse det selv? Har ikke fått fødeplass enda, har søkt 3 steder, men er visst veldig fullt overalt.

De sa heller ingenting om dette på første sv.skapskontroll, glemte å spørre...

Fortsetter under...

Det er vanligvis legen som ordner med henvisning til ordinær ultralyd. Ofte på første legetime. Så får man innkalling fra sykehuset i posten. Som oftest skal man til ordinær ultralyd på det sykehuset man skal føde på. Men regner med du bor i Oslo siden du må søke fødeplass, så da er det ikke godt å si hvilket sykehus du skal til ultralyd på heller.

Tror jeg ville kontakten fastlegen jeg, og forhørt meg hvordan det skal ordnes.

Ring fastlegen og spør du, har ikke hørt om at man skal bestille time til ordinær ul selv. Men denne gangen her husker jeg at jeg fikk brev i posten bare to uker før ul timen, jeg var veldig stressa og lurte på om de hadde glemt meg siden jeg forrige gang fikk flere mnd før.

Takk for svar. :)

jeg bor i oslo ja. Ok, da skal jeg ringe legen og høre hvordan vi ordner det.

Noen som vet akkurat når det er best å ta den, dvs når de har best forutsetninger for å finne evt avvik? hørt de gjør det alt fra uke 17-21. det er da ganske stort sprang.

De sier vel rundt uke 18-19, men på langt nær alle får akkurat da. Det er vel mellom uke 17 og 21 man får time, alt ettersom hva de får til på sykehuset. Og man må så vidt jeg har skjønt ta den timen man får. Jeg fikk hvertfall beskjed begge gangene om at det skulle svært mye til å flytte på timen, kun hvis jeg ble så syk at jeg ikke klarte å komme meg avgårde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...