Gå til innhold

Har dumma meg ut. Trodde jeg var gravid..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en gutt på 6 mnd og bruker kobberspiral. Siden mensen ikke har komme tilbake etter fødsel, tar jeg en sjelden gang en test for å se om jeg er gravid.

 

På torsdag testet jeg positivt, og ble rimelig fortvilet. Tok en test til som viste det samme. Jeg ringte fastlegen for å få time, da jeg har hørt at kobberspiralen må fjernes med en gang hvis man ønsker å beholde, så sant det lar seg gjøre. Også redd for svangerskap utenfor livmoren, som er vanligere ved kobberspiral. Fikk ikke time før på mandag, men sa at da måtte jeg kanskje dra på legevakta. Legesekretæren fikk da legen til å ringe meg, og den dagen ringte han meg tre ganger. Han konsulterte meg en gynekolog på sykehuset, som mente legen selv kunne ta ut kobberspiralen. Men han sa at han var borte dagen etter. Han ordnet derfor time til meg på fredag hos en gynekologspesialist.

 

Senere samme dag ringte en ukjent person og sa at hun har mottatt fax med henvisning fra min lege. Den var blitt sendt feil, og kommet til et ukjent firma. Hun tenkte å melde saken videre i systemet, til Helserådet, var det vel.

 

Sønnen min var 2 timer på jobben til mannen min mens jeg dro til gynekolog. Gynekologen så ingenting, og sa at det kunne være tidlig i svangerskapet. Vi snakket litt rundt evt abort etc. Tok HCG,og skal tilbake på mandag. Ny time om ca 10 dager.

 

På lørdag tok jeg en ny test hjemme. Men hva fant jeg ut? Jo, at jeg hadde tatt eggløsningstester og ikke graviditetstester! Er så flau! Hadde mange liggende i en konvolutt fra "Billige Tester" fra da vi prøvde å få barn.... I en annen konvolutt hadde jeg graviditetstestene! Går det an???? Flau flau flau! Kjempeglad for at jeg ikke er gravid, men så pinlig!!

 

Jeg gruer meg max til å ringe på mandag og forklare situasjonen! Hvordan skal jeg legge fram dette?????? Jeg skal også ringe til vedkommende firma som mottok faxen tenker jeg, for å si at jeg absolutt ikke ønsker at dette skal meldes videre. Det hadde jeg jo uansett ikke tenkt å gjøre selv, men det blir for dumt om legen min skal få en refs for dette!

 

Uff, dette gnager meg skikkelig!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huffda.. Slikt kan skje, er ikke noe annet å gjøre enn å ringe og innrømme feilen du har gjort. Men synes du uansett skulle la firmaet som mottok faxen få melde det videre for det er et STORT brudd på taushetsplikten å sende slike faxer feil og feilen er jo skjedd enten du var nå gravid eller ei.. Viktig at legen får tilbakemelding på dette slik at de kan endre sine rutiner og forhindre at slike ting skjer igjen - neste gang kan det jo være noe langt alvorligere og mer reellt de sender fax feil om.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo si at du nå også har tatt negative tester..! Så du tror ikke du er gravid. Å at du ikke føler deg gravid rett å slett.. Eller at mensen kom.. Kan si noe sånt, eller sannheten uansett hvor pinlig den er :)

 

Hvertfall noen tips da (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha sorry måtte le litt jeg også! :P

 

Men hvorfor tar du det sånn? Jeg hadde fått latterkrampe og ringt og avbestilt timen, og så ringt de som hadde fått faksen og forklart og ledd litt med de også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

huff ja forstår du er flau da..

men guuud for en morsom historie alikevel!!

nå har jeg en lege som bare ville ledd seg skakk om jeg fortalte noe sånn til han.. kanskje legen din har humor også? så han bare ler av det så er det hele glemt?

 

:)

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg flirer meg i hjel... skulle ikke tro denne bommerten var mulig, må bare få lov til å le assa. tror jeg hadde gått for en hvit løgn, så slipper du å bli ledd av til evig tid... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på å flire meg i hjel! Ring dem og forklar situasjonen. Pass på å le litt selv, og skyld på forsinket ammetåke eller at noen hadde lagt graviditetstestene i en annen skuff :) de kommer sikkert til å hyle av latter på pauserommet i lunsjen på mandag, men det får bare være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har visst ikke helt samme humor som resten her inne, synes ikke dette var spesielt morsomt.....

 

Men dette er IKKE verdens undergang! Alle kan gjøre feil, og at det ble så mye styr er da bare sånt som skjer. Ta de telefonene du må ta på mandag, og hold hodet kaldt. Dette går helt fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes heller ikke det var spesielt morsomt.., men uansett, det er vel ikke verdens undergang bare gi beskjed om at du tok feil.

Ingen fare, tenk på hvor mange pasienter en lege har, dette går i glemmeboka i løpet av et par timer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen. Ja, jeg har vært max sløv og forbyttet testene. Får skylde på ammetåka......

 

Tror nesten jeg må fortelle det som det er. Jeg må jo ringe på mandag og avbestille timer etc. Det blir jo litt rart om jeg plutselig ikke er interessert i videre oppfølging når to tester har vist gravid......Testene er jo stort sett til å stole på også.

 

Uff, vet ikke om jeg tør fortelle omgivelsene mine om dette før på leeeenge. Kanskje jeg kan le av det da. For det er jo egentlig litt vittig....Jeg skjønner jo at en del av dere ler, men klarer ikke helt det selv. Nå har det blitt brukt masse tid og ressurser på dette.

 

Ja ja, da vet jeg i hvert fall at jeg får tilbake mensen om et par ukers tid,da! Får passe på å ikke bli gravid akkurat nå da, fruktbar som jeg sikkert er i disse dager......Da hadde jeg sikkert ikke blitt trodd heller...

 

HI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shit happens;) Du vil nok le av det selv en gang i fremtiden:)

Ellers synes jeg det er relativt alvorlig at en fax med sensitive pasientopplysninger sendes til helt uvedkommende, så det er faktisk en sak det burde tas tak i. Tviler på at det var legen din som sendte fax'en, sikkert en sekretær, så det er ikke sikkert det er legen som da vil få refs. Skjønner at dette er dumt og pinlig for deg nå, men det er ingen grunn til å gå med bøyd hode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...