Gå til innhold

Erfaring med BABYBJÖRN comfort carrier? Ser etter et bæresele hvor babyen kan se fremover!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd både Manducaen, som forsåvidt er behaglig, men jeg syntes det er dumt at den lille ikke kan sitte fremoverlent da han er veldig nysgjerrig. Ellers har jeg en gammel babybjørn som er utrolig ukomfortabel. Og jeg har Mobywrap som forsåvdt er en bra bæresele, men utrolig tungvindt å ta på seg. Får ikke mannen min til å bruke den for å si det sånn...

Noen som har anbefalinger? Vil som sagt helst ha en bæresele hvor babyen kan se fremover. Noen som har BABYBJÖRN Comfort Carrier? Er den komfortabel?

Takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en babybjøn bæresele, vet ikke om den heter det :P men kan sitte begge veier i den, bretter bare ned kanten(nakkestøtten) så kan babyen sitte fremover å kikke :) er jo ubehagelig og vond på ryggen og skuldre i lengden, etter ca 30 min er det nok :P

Skrevet

Comfort Carrier er mer behagelig for den som bærer, fordi den minner mer om f.eks. Ergo eller Manduca, og den største belastningen kommer på hoftene i stedet for nakke/skuldre. Noe som mange slitere med når de bruker klassisk BB. Når barnet bæres utover sitter barnet som i en vanlig BB, men innover sitter barnet som i en Ergo-sele. Men Comfort Carrier kan ikke brukes før barnet veier 6 kg.

Skrevet

Sitter de på samme måten som i vanlig BB når de sitter fremovervendt i den comfort-varianten, så er det vel samme greia som med vanlig BB- at den ikke anbefales å bruke mer enn ca 30 min om gangen, fordi babyens hofter belastes på en litt uheldig måte der.

Ulempen med forovervendte seler er jo også at baby ikke får noe valg- den MÅ kikke seg fremover og kan ikke søke trygghet i mammas øyne eller en pause fra alle inntrykkene på hennes bryst. Men for all del, hoftebeltet gjør sikkert at selen blir bedre å bære med, og hvis man uansett bare skal bruke den i korte stunder av gangen er det sikkert et godt valg (basert på mine egne synsinger ihvertfall, har ingen erfaring med den selv hehe;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...