Gå til innhold

Merker at jeg er utrrolig sliten av krav fra besteforeldre...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ja, dere kommer sikkert til å være uenige med meg, men det får bare være.

 

Mannen og meg er den type mennesker som liker å være alene bare oss, som liker å gjøre ting uten at andre legger seg borti og som føler oss mindre fri når alle maser.

 

Og de fire settene med besteforeldre, de driver meg til vannvidd. Føler vi aldri har en eneste helg uten at de krever det ene eller det andre. Belastningen totalt er for stor for oss. Og når vi da er med de så respekterer de ikke våre regler for barna.

 

Jeg angrer nesten på at vi fikk barn når det er sånn, dette er for slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke uenig med deg, for alle er forskjellige.. Men! Hvorfor gidder dere blir med på ting hver helg? Er dere nikkedukker som MÅ føye dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi må ikke det og jeg prøver å holde igjen. Men det er så mange besteforeldre så om vi da sier nei en helg eller to så blir maset og klaginga på at de aldri ser barnebarna så enormt.

 

Det er det som blir så slitsomt, en helg uten planer med de hadde vært nydelig. Mend et skjer nesten aldri.

 

Det er frustrerende at de ikke forstår at når de alle er skilt så blir det et voldsomt mas på oss. De ser bare at "de ikke har fått lov til.." et eller annet på lenge. Jeg føler virkelig at vi må betale prisen for at de alle har valgt å skille seg. Og det er ikke greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh..? Dere kan si nei vet du? Klarer ikke folk som klager uten å selv ta tak i situasjonen og gjøre noe med problemet...

 

Deres liv, deres barn, deres valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og AKKURAT slik tror jeg nok mange barn har det ved skilsmisse. Steforeldre, stefamilie, X-stefamilie osv.

 

Stor digresjon;) Jeg tror dere bare må sette hardt mot hardt å gi beskjed om at dere ikke har tid til alt. Mener selv at helgene er hellige i en travel hverdag. 4 sett besteforedre er mye å forholde seg til om en skal behage alle med besøk osv. Skjønner godt det blir mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste ønsker vel tilbringe litt tid med barna selv også i helgene. 4 sett besteforeldre som skal ha sitt blir en del overnattinger isåfall.

 

Jobber de? Besteforeldre her får lov ha barna når de vil men de jobber ikke så har sagt de kan ha de i ukedager istedet. da får barna fri litt fra bhg og besteforeldre og barnebarn får tid sammen. I tillegg slipper vi sende barna vekk i helgen når vi har fri:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alle er opptatte med jobb osv og nei, de er ikke alltid så oppegående folk. Beklager å måtte si det, men jeg stoler ikke helt på deres vurderinger i alle situasjoner (jg har god grunn til å ikke gjøre det altså).

 

Ja, jeg skjønner at vi bare kan si nei. Men det er jo akkurat det som er så vanskelig. Føler at jeg får dårlig samvittighet og gjør feil uansett hva vi gjør.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo den dårlige samvittigheten du må jobbe med rett og slett. Har ett sett besteforeldre her ved siden av oss, og selv om jeg setter stor pris på dem hadde jeg klikket om 4 sett hadde forventet like mye. Barna må jo også bli slitne tenker jeg om de skulle fly mellom alle dem til stadighet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke la de låne de en ettermiddag i hverdagen av og til da? Om de får f.eks hente i barnehagen/sfo en ettermiddag annenhver uke eller noe sånt?

 

Mine svigerforeldre gjør det og stortrives med den løsningen, da lager hun middag til dem, koser seg med dem, ser barne-TV sammen med dem og kommer leverer de på døra før syv.

 

Alle fornøyd, de har fått litt kvalitetstid med barnabarna, vi har fått en ettermiddag "fri" til å spise voksenmiddag sammen, trene, slappe av osv. Og best av alt, vi trenger ikke ha dårlig samvittighet om det går en helg uten at vi tar oss tid til å besøke besteforeldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig kunne det vært verre.

 

Ja, mulig vi må sende de av gårde alene. Men det funker ikke egentlig for alle siden en del av de ikke kjører og slikt.

 

Og en gang hver 14. dag er ikke nok for de.

 

Jaja, skjønner at vi bare må si nei og blåse i den dårlige samvittigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner, skjønner. Det er uendelig greit å ha mulighet til å sette sin egen dagsorden uten å måtte ta hensyn til besteforeldre. Er bare å si nei det. De liker det kanskje ikke, men hva kan de gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt forstå følelsen! Jeg og min familie er også slik som ikke orker å ha planer HELE tiden. Spesielt helgen er hellig for oss, da har vi lyst til å slappe av og gjøre det vi har lyst til.

 

Kan dere ikke bruke besteforeldrene litt i hverdagen da. Foreks mormor og bestemor henter barna fra barnehagen annenhver onsdag. Kanskje det blir mindre mas da? Pluss at dere kan få litt "fri" og kan gjøre husarbeid/ slappe av på sofaen etc??

Utnytt dem dere, ikke la dem utnytte dere! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår at dere f.eks tar i mot besøk hjemme hos dere annenhver uke med to sett besteforeldre om gangen. Så får de bytte på hvem som kommer slik at hvert sett kommer èn gang per måned. Så har dere resten av tiden fri. Dersom besteforeldrene ikke synes det er greit at de må komme sammen med andre, så kan de jo velge å ikke komme. Du får minne dem på at dere faktisk har 4 sett å forholde dere til, og si rett ut at alle maser om tid med barnebarna, og at dere er slitne.

Hvis noen blir fornærmet så får det heller bare være! Det er jo ikke mulig å løse det slik at alle får masse tid med barna, at dere får alenetid med ungene, og at du helt slipper dårlig samvittighet. Ukene har tross alt bare syv dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...