:) ! Skrevet 10. april 2011 #1 Skrevet 10. april 2011 Han er 8 mnd. Nekter å ra puppen nå, så den er vi ferdig med. Han har aldri tatt flaske eller kopper. Har prøvd alt mulig slags kopper. Han drikker ikke et lite drøpp med veske om dagen. Kun spiser Hva skal jeg gjøre? Han får jo litt veske gjennom maten, men ikke nok. Noen med noen tips til meg?
sepgutt10<3novjente11 Skrevet 10. april 2011 #2 Skrevet 10. april 2011 Er han ikke intr å drikke fra glasset ditt el noe hell? Det elsker gutten min på 7 mnd snart
:) ! Skrevet 10. april 2011 Forfatter #3 Skrevet 10. april 2011 Nei, han er ikke int. i det heller prøvd med sugerør og han tar ikke det heller.
sepgutt10<3novjente11 Skrevet 10. april 2011 #4 Skrevet 10. april 2011 å huff da :S Skjønner det ikke er noe kjekt. Har du prøvd alle typer kopper? Eneste tutkoppen min vil ta er da Nuk sin.
kinaputten Skrevet 10. april 2011 #5 Skrevet 10. april 2011 min tar heller ikke flaske, gjorde det litt før, men så gadd han ikke mere. Men nå når jeg har startet med grøt, så tenkte jeg at jeg prøver med den tutten som er beregnet for velling, vannet renner ut av den lett som bare det, og det liker han merkelig nok. Så kanskje stort nok hull i tutten kan gjøre at han får i seg bare litt? Hva med å gi han feks melon i et sånt nett som han kan sutte på. Nå er min lille bare 5 1/2 mnd så vi er jo ikke kommet så langt i matveien, så kanskje de ikke trenger å bruke sånt nett når de er 8 mnd? Hva er det du gir han å drikke? MMe? Kanskje han ikke liker det, smaker jo ikke særlig godt
:) ! Skrevet 10. april 2011 Forfatter #6 Skrevet 10. april 2011 Han får frukt i sånn nett. Det liker han godt. Har vel ille prøvd alle kopper på markedet, men veldig mange. Har mange som han må suge og mange som vannet renner inn i munnen. Han får vann, mme liker han ikke. Vannet spytter han ut, eller bare vrir seg unna så fort jeg tar i koppen.
sepgutt10<3novjente11 Skrevet 10. april 2011 #7 Skrevet 10. april 2011 Har du prøvd å ta litt eplejuice i vannet? Kanskje han heller er mer hypp på det =)
:) ! Skrevet 10. april 2011 Forfatter #8 Skrevet 10. april 2011 Nei jeg har ikke prøvd det. Kan jo prøve det, men han vrir seg bort bare jeg tar i en kopp så spørs om jeg klarer å la han kjenne at det er en annen smak i det hele tatt. Vanskelig dette!
sepgutt10<3novjente11 Skrevet 10. april 2011 #9 Skrevet 10. april 2011 Ta litt på en skje, det kan kanskje hjelpe =)
Juni10 <3 og April12 <3 Skrevet 10. april 2011 #10 Skrevet 10. april 2011 Hei! Jeg har svart på en del innlegg ang. dette her inne tidligere. Jeg har ei jente som har slitt med/sliter med akkurat det samme, og min historie er dessverre ingen solskinnsshistorie. En lang historie kort; begynte å tulle med puppen allerede ved 4 mnd-alder, helt kutt ble det da hun var 7 mnd, men var ikke mange dråpene mm hun fikk i seg den siste tiden. Har alltid vært et problem å få henne til å ta flaska, kun et par korte perioder har hun godtatt den. Alle slags tuttekopper er prøvd, og uttallige andre metoder for å få i henne væske. Nå er ståa slik at hun spiser bra med fast føde, og får i seg litt vann utenom. Jeg vet hun kan både tutekopp og flaske nå, men er rett og slett ikke tørst. Så legen har sagt hun skal få styre dette selv, selv om bleiene er minimalt våte. Så lenge hun er i god allmenntilstand, og det er hun (bortsett fra nå, nå har hun omgangsyka, og det er en utfordring mtp. på væskeinntaket! Men det er en annen sak.) Hun greier seg altså på ganske lite væske, og er i god form hvis det er noen trøst. Men når det er sagt, så er det en god del væske i maten. Tenk på alt vannet i grøten... og i middagsglass er det 80-90 prosent vann. Det samme gjelder fruktmos, mye væske der! Anbefaler knappenforeningen.no, der står mye nyttig info om væske- og energiinntakk for barn, samt en tabbell om væskeinnhold i mat. Her er noen tips til å få i han væske som har fungert i større eller mindre grad hos oss: - smoothie som han kan slurpe i seg selv (sånne pakker fra ellas kitchen) - sugerør - sprøyte (fåes på apotek) - skje - la han suge på en våt vaskeklut/engangskompress - tynne ut grøt/fruktmos med vann - ta nugatti på tuppen av tuttekoppen/flaska (ikke så "riktig", men hva gjør man ikke da?? vet dette har funka for noen) - gi ham flaske når han er søvnig - imsdalflaske (til tider en slage her) - for å få i ham melk, kan du prøve drikki fra nestle? de er fra 8 mnd, smaker bedre enn mme ihvertfall.... Masse lykke til!! Føler med deg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå