Gå til innhold

Hvor gammelt var barnet deres når dere tok av støttehjulene på sykkelen?

Anbefalte innlegg

Gutten min var 5år 29 mars, og i går tok pappan av støttehjulene på sykkelen hans...det gikk utrolig fint med balansen også litt vinglete men han ramlet ikke av sykkelen :) til bursdagen hans fikk han en løpesykkel uten pedaler slik at han fikk trent opp balansen...tror nok kanskje det har hjulpet litt :)

Nabogutten som blir 5 i desember begynte også uten støttehjul i går, og han syklet akkurat like bra som gutten min! :) og han 9 mnd yngre ! :)

Fortsetter under...

Han blir 5 år om 3 uker. Tok av støttehjulene for 3 uker siden, tok 5 min så syklet han alene. Nå er han en racer.

Fjernet de på høsten i fjor men han turde ikke sykle uten at noen holdt i en stang bak.

Annonse

Min gutt er akkurat like gammel som din (28. mars), og vi tok av støttehjulene for et år siden. Da bare satte han seg på sykkelen og syklet, som om han aldri hadde gjort noe annet. Jeg trodde ikke mine egne øyne!

Han ble rask veldig flink, og sykler som en virvelvind overalt. Oppover og nedover de bratteste bakker, og mestrer de krappeste svingene. Det er helt utrolig å se på! Ofte må jeg bare lukke øynene og tenke "det går sikkert bra".... ;)

Men nå er gutten vår en skikkelig sykkelgutt også da. Han sier selv at han hater vinteren, fordi da kan han ikke sykle. Hehehehe...

Så nå når snøen omsider har dratt, ser jeg ham nesten ikke. Han er ute og sykler hele ettermiddagen etter barnetv, og blir like fortvilt hver kveld når han må komme inn for å legge seg.

rett før hun ble 7 år.. Eller dvs hun ble så stor at hun ike lenger kunne bruke den sykkelen som støttehjulene stod på.. Og med større sykkel klarte hun det endelig!

Eldste syklet uten støttehjul rett før han ble 4.

Minstemann blir 5 i mai og i går tok vi de av. Han fikk ikke til, og jeg fikk STRENG beskjed om å sette de på igjen,haha!

Det kunne være det samme så lenge det ikke gikk med en gang.

Stresset ikke med det :o)

Alle mine gutter har vært tidlig ute med å sykle.

De har vært fra nesten 3 til et par mnd mer enn 3.

Gutta her har alltid vært langt framme grovmotorisk, mens de har/ er etter på andre områder.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...