Gå til innhold

Si meg er jeg ikke en god mor siden jeg ikke har ammet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er en god mor! Ingen av mine barn har blitt ammet da den ene er hjertesyk og med det andre mistet jeg for mye blod under fødsel.

Men er det noen som har sagt at du ikke er en god mor fordi du ikke har ammet? Det har da ingen sammenheng.

Annonse

Ikke fullverdig?? Haha, det er det aller verste jeg har hørt her inne noen gang! Du mangler tydeligvis noe 11:52, og selv om du ammet eller fødte uten smertestillende har det ikke noe med hvor egnet du er som mor.

Barn som får mme er like friske og sunne som barn som får mm. Jeg skjønner godt at en velger smertestillende under fødsel, bare tull å ha mer vondt enn det man faktisk er nødt til.

HI, ikke la det gå inn på deg at noen er så trangsynte.

Tenke seg til....

Da er jeg virkelig en dårlig mor, for jeg har latt være å amme ene barnet, men andre barnet ble fullammet lenge ;)

Grunnen var at ammingen ikke gikk, men med nr 2 så tenkte jeg bare at jeg skulle prøve å ammme. Men det hadde ikke vært krise om det ikke funket, for eldste var(og er) sunn og frisk etter å ha fått MME sitt første leveår :)

Annonse

Jo mm er det beste for barnet, men mme er en likegod erstatning. Ammet ikke min sønn, og det var ikke noe jeg valgte bort. Ville selvfølgelig ammet, men sånn ble det ikke.

Han har i en alder av 3 år, hatt høy feber EN gang, har ett par småforkjølelser i året, har aldri hatt omgangssyken, vært tidlig ute både motorisk og med språk, veldig smart og lang fremme med alt. Så vet ikke hva morsmelk skulle gjort annerledes enn dette.

Til dere som ikke ammer deres barn...Her i denne delen av verden så er det såpass gode erstatninger at barnet ikke taper vesentlig på det.

Til dere som ammer... Dere gjør en verdifull jobb... (men ikke overvurder dere selv)

Hilsen firebarnsmamma som ammet alle barna 2 år hver... (jada, har ammet i 8 år) Men i mitt hjemland ser de faktisk ned på kvinner som ammer... Barna klarer seg godt uavhengig av melken de får, men de trenger koooos, kjærlighet osv like mye

Jeg ammet min treåring, og han har både hatt infeksjonsutløst astma og mild atopisk eksem. Kan jo godt være det ville vært verre om jeg ikke hadde ammet, men det vet man jo ikke.

Jeg tok det ikke som en selvfølge at ammingen skulle gå på skinner, da jeg hadde hørt om mange som fikk trøbbel, av flere årsaker. Så jeg er VELDIG takknemlig for en koselig og fin ammetid, men i alle dager; det gjør meg ikke til en bedre eller dårligere mor!!

En kollega av meg hadde på forhånd bestemt seg for ikke å amme, hun bare ønsket det ikke. Det synes jeg er ganske merkelig, men hun er helt tydelig en god mor likevel.

Verden er ikke svart/ hvit!

DET er noe jeg syns er veldig rart. Og en umoden beslutning, de som ikke ønsker å amme rett og slett fordi de ikke har lyst. Da synes jeg man mangler noe når man skal bli mor..

Noe helt annet er det med de som prøver å amme og ikke får det til, ikke får melk, blir syke, ikke kan amme pga medisiner, pga brystoperasjon, opplevd seksuelt overgrep osv osv..Det er mange grunner, men å ikke ha lyst, syns jeg er en barnslig og uverdig grunn.

Jeg finner det veldig, veldig rart at det finnes kvinner i år 2011, som jo har hatt alle forutsetninger til å gjøre seg selv til opplyste mennesker, som tror det er en sammenheng mellom amming og det å være en god mor.

Det finnes ekstremt dårlige mødre som har ammet barna sine. Og det finnes flotte, gode mødre som ikke har ammet barna sine. At noen tror det er en direkte link her er helt utrolig.

Det som er nesten like utrolig, er at så mange damer lar seg provosere over sånne holdninger, og føler et behov for å forklare og forsvare hvorfor de ikke har ammet unga sine. Det er det da ingen som har noe med? Har dere så dårlig selvbilde at dere lar dere provoserer over andres idioti når det kommer til holdninger til amming? VET dere ikke selv at dere er gode mødre selv om dere ikke ammer?

Det er uansett barna deres som er deres dommere. Hvis dere er gode mødre, så tviler jeg veldig på at barna deres, når de blir voksne, sier "mamma, du var alltid en god mor for oss, ofret og ga alt for at vi skulle få en trygg oppvekst og bli gode mennesker. Men du ammet oss ikke og det KAN vi bare ikke tilgi". Eller motsatt: "mamma, du skrek til oss og brøyt oss ned, og slo oss hvis vi ikke hørte etter med en gang. Men vet du hva, tross alt ammet du oss jo, så alt dette er selvsagt tilgitt, du er verdens beste mamma!"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...