Gå til innhold

Finnes det noe verre enn selvfølelsen til de som ammer til ungen begynner på skolen og føder vaginalt uten smertelindring?

Anbefalte innlegg

Ja jeg bare spør. Jeg blir kvalm av fråtsingen i andres "ulykke", harselleringen av flaskebarn og den selvgode minen der de forteller om hvor jævla vellykket de selv er. Jiiiizezzz..

Fortsetter under...

Folk som tror de er tøffest i verden fordi de har født uten smertelindring og ammer til ungen begynner på skolen kunne ikke brydd meg mindre, synes sånne mennesker er stokk dumme og har like mye perspektiv på ting som en middels smart amøbe.

Hvaaaa? Amme til skolestart er jo minimum...? Tenker du ikke på barnets beste? Ringer barnevernet når jeg hører om folk som ikke ammer. Ungen kan dø en smertefull død hvis den ikke får morsmelk!

Annonse

kommer nok til å være ut av de som føder naturlig og ikke har smertelindring. men det har nok mest med at jeg er liveredd nåler og operasjonssaler.

men kan ikke tenke meg til å ha mer selvfølelse enn andre pga at jeg vil unngå det.

*bare idiotisk*

mange som ikke kan fø vanlig, eller kan amme. bare idioter kritiserer de som ikke tar den vanlige fødsel. er millioner av grunner for å ta alternativene

Urk og erk, Den DUST kommentaren skulle jo være på den andre tråden, ikke på denne.

Har fått en unge ut gjennom ræva jeg, heldigvis fikk jeg ingen store skader. Har amma også, til ungen var langt over året. Men det er jo ikke mye å være så fryktelig stolt av.

Har forresten flere unger, og vet at det er flere ting som spiller inn på hvordan barna kommer ut, og hvordan barna får i seg nok mat, enn deres mor.

Om man går rundt og er stolt over å føde og amme barn, så kan man likeledes gå rundt å være stolt over alle andre kroppslige funksjoner som funker.

Ungen skal ut frisk og fin, og når den kommer ut skal den få mat til den klarer å lage og spise mat selv. Hvordan man løser det er da for pokkern opp til hver enkelt. Det fins ikke noe tåpeligere enn å løpe rundt og være superstolt av at man har født vaginalt uten smertelindring og ammet til ungen kunne vandre bort til matfatet og forsyne seg selv, og ikke minst dersom vedkommende ser ned på de som ikke har det slik! Det blir omtrent like tåpelig som å le av alle som kaster opp i svangerskapet. "Næmmen, har du ikke kontroll på hormonene dine du a?"

Du får som regel ikke "velge" om du vil ha keisersnitt. Hjelper lite at du er redd for nåler og operasjonsaler hvis barnet ditt eller du er livsfare og MÅ ut. Svaret ditt tyder på at du ikke har skjønt helt hva dette dreier seg om. Mitt barn hadde med 100 % sikkerhet ikke overlevet naturlig fødsel så ja, det ble keisersnitt. Jeg skjønner faktisk ikke dere som gidder å hisse dere opp over HI i den andre tråden. Jeg finner det ikke provoserende på noe som helst måte, at det finnes dumme mennesker er jo ingen henmlighet. Og hun er bare en av dem. Eller kanskje bare uvitende. Jeg sa også "jeg skal ALDRI ha keisersnitt" før jeg plutselig ikke hadde noe valg.

Jeg fødte uten bedøvelse, da hele marerittet gikk så alt for fort. Og det var faen meg ikke mye å gå rundt og skryte av i ettertid! Jeg hadde så vondt at jeg var i en annen verden. Og nå, 7 mnd etter, klarer jeg fremdeles ikke helt å si "jaja, det har ikke skremt meg fra en til unge"...så neste gang, hvis det er tid og mulighet, tror jeg gjerne jeg prøver litt smertelindring jeg, så kanskje jeg får en fin fødsel man faktisk kan være stolt av!

Men for så vidt, hva er det nå man skal være så stolt av egentlig? Det er en fødsel, det er tvingende nødvendig å få ungen ut på den ene eller andre måten, og alle gravide må gjennom det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...