Gå til innhold

dere som er imot jakt,


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Joda.

 

Men det største problemet jeg har med jakt er at jeg ikke klarer å fatte og begripe hvordan ellers oppegående mennesker finner det tilfredsstillende å skadeskyte og ta livet av uskyldige dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det gjør de da heller ikke? Enhver seriøs jeger vil gjøre sitt beste for å treffe ordentlig. Om ikke de tar livet av dem vil de (noen av de) sulte ihjel eller få smertefulle sykdommer. Mange vil bli påkjørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dummeste argumentet ever!!

 

Jeg kan ikke skjønne hvorfor det er så gøy å drepe dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen; joda.

 

Men jeg tviler sterkt på at majoriteten av norske jegere jakter for å gjøre dyrene en tjeneste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nei, det tror faktisk ikke jeg heller, men de jakter ikke for å drepe uskyldige dyr heller ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de er nok ikke vegetarianere, men man trenger ikke bønder og jegere ettersom man får kjøpt kjøtt i butikken :-)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke ordene drept eller myrdet om dyr. Når det gjelder dyr sier jeg heller daud, slakta eller skutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imot hobbyjegere Nivået på norske jegere er latterlig dårlig, kravene altfor lave.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer nok at enhver seriøs jeger vil gjøre sitt beste for å få inn et rent skudd. Men om man ser på prosentandelen av skadeskyting, så har Norske jegere et formidabelt forbedringspotensiale. Spesiellt gjelder dette for lisens- og skadeuttak av rovvilt. Om man ser på årets lisensjakt på gaupe og ulv med henholdsvis 40% skadeskyting på gaupe og skadeskyting på 2 av 3 ulv, er dette helt uakseptabelt og meget kritikkverdig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor jakter de da? Hvis det da ikke er for å drepe uskyldige dyr..? Dreper de bare de "slemme" dyra, de som fortjener det? Eller hva er det du mener??

 

Og jeg kjøper ikke Gutteklubben Grei-argumentet heller, man bonder fint uten blod og død også.

 

Men er det du som er HI forresten? ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drepe uskyldige dyr?

 

Mener dere at man ikke bør drepe dyret før det spises?

 

hva har husdyr gjort galt, siden det ikke er galt at de drepes og spises, etter å ha tilbrakt store deler av livet på bås?

 

Og er transport og slakt på samlebånd mer humant enn seriøs jakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Vi mener bestemt at det er best å spise dyret mens det ennå lever..

Idiot!

 

Og jeg har aldri sagt at husdyr har gjort noe galt siden vi dreper og spiser dem, jeg har bare uttrykt min mening som er at jeg ikke skjønner at noen synes det er gøy å gå tur i skogen og skyte på levende vesener.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ligger et instinkt i bakgrunn om å skaffe mat. Mange jegere er nærmest forplikta til å gjøre sitt for å holde bestanden nede, det er noe som følger med det å eie skog.

 

Jeg er enig i at kravet for å kunne skyte er for lavt, men om det er profesjonelle jegeret er ikke dyret uskyldig lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er HI ja :-)

De som jakter her gjør det nok mest for det sosiale. Akkurat her er lite dyr, og de er meget kresne på hvilke dyr som skal felles, for å kunne ha en fin, levedyktig bestand. I år fikk de faktisk ingenting.

 

Det ligger kanskje en barnslig maktfølelse bak, jeg vet ikke, for jeg jakter ikke selv, men faktum er at noen må bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. du kan ikke plukke fra forskjellige innlegg å lage underlige svar.

 

Jeg er fortsatt imot hobbyjegere, det er altfor mange talentløse jegere i Norge. Det er en skam. Jeg har ikke sagt en dritt om uskyldige dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...