Anonym bruker Skrevet 9. april 2011 #1 Skrevet 9. april 2011 Er det forsvarlig å sende datteren sin på 3 år på ferie med besteforeldrene i 2 uker? 3åringen har sovet over hos besteforeldrene en natt eller to, og det er det lengste datteren har vært borte fra foreldrene. Ønsker mange synspunkter.
Anonym bruker Skrevet 9. april 2011 #2 Skrevet 9. april 2011 Ser overhodet ikke noe galt med det, så lenge barna er - og føler seg trygge hos dem de er hos:) Mener derimot barn har godt av å være litt borte fra foreldrene å få "utvidet horisonten" litt, Foreldrene -(og besteforeldrene) har vel også godt av det- som sagt , om det er ok for barna- og selvsagt- om besteforeldrene selv ønsker det da:)))
Ranveig R Skrevet 10. april 2011 #3 Skrevet 10. april 2011 Det kjem an på både barnet, foreldra og besteforeldra. Dersom alle parter er trygge på kvarandre og barnet trivs saman med besteforeldra ser eg ikkje problemet. Her var vår eldste (då 22 mnd) på ferie saman med tante + besteforeldre i 11 dagar. Han hadde vel neppe ovarnatta vekke meir enn ei (max to) netter om gongen før det. Besteforeldra var allerede i Frankrike så tante + guttungen reiste med to fly for å treffe dei. Og så køyrde dei heim igjen med campingbussen, alle saman. Det gjekk kjempefint for alle parter. Guten og besteforeldra koste seg, eg savna han, men det gjekk faktisk overraskande greitt likevel. Var gravid og mykje dårleg, så det var godt å kunne slappe av. Derimot kunne eg aldri ha sendt lillesøstera av gårde på same måte då ho var på same alder. Ho er ein heilt annan type, usikker/redd i mange situasjonar (f.eks. vettskremt på tog, heilt sikkert ikkje mindre redd på fly). Kunne kanskje vurdert det no når ho er 3 1/2, men kjenner det hadde vore nok med nokre få dagar, og ingen flyreise.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2011 #4 Skrevet 11. april 2011 Ville nok prøvekjørt en helg eller to...? sånn for å sjekke. Tror ikke barnet tar skade av det! Er vel verre for mamma..!
❤lille stjerne❤ Skrevet 11. april 2011 #5 Skrevet 11. april 2011 For meg hadde det vært for lenge å ha barnet mitt borte i 2 uker. Men jeg tror at barnet mitt hadde klart seg fint hvis hun var hos besteforeldrene eller andre hun kjenner godt og er trygg på. Ville nok nøyd meg med litt kortere tid borte fra henne til hun ble litt større, men hvis du er komfortabel med det og er sikker på at barnet har det bra så ser jeg jo ikke noe galt med det heller.
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 12. april 2011 #6 Skrevet 12. april 2011 Mine jenter hadde sagt JAAAAA =0) elsker bestemor og bestefar. Når de skal overnatte løper de ut av huset. Så de hadde helt klart storkost seg i 14 dager =0). Har 2 veldig sosiale jenter =0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå