Gå til innhold

Lurt å få sjekket nakken til en liten stjernekikker?


flypapir

Anbefalte innlegg

Fødte ei lita tulle på onsdag som var stjernekikker. Vurderer å ta henne med til kiropraktor(?) for å sjekke at hun ikke har noen låsninger ol i nakken. Det er ikke noe som tyder på at hun kan ha dette, hun er (foreløpig) veldig rolig, men jeg lurer på om det allikevel kan være lurt å sjekke ut?

 

Vår førstefødte var også stjernekikker. Vi sjekket aldri ut henne, men det var nok fordi vi trodde plagene hennes kom av ulike andre ting. Nå i ettertid har jeg jo tenkt at hennes urolighet kan ha kommet av at hun kom med nesen opp.

 

Noen med erfaringer rundt dette? Kanskje lurt å bare avvente situasjonen ettersom hun foreløpig er rolig og ikke ser ut til å plages på noe vis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det eneste jeg kan si er JA. Jeg har også en stjernekikker, hun var veldig urolig som baby og grått veldig mye. Vi endte med å ta henne med til kiropraktor og det var som å få en "ny" unge etter noen få behandlinger. Sov bedre, mindre gråting og mye blidere unge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er nei...

2 av barna her var stjernetittere, men ikke hatt noe problemer i forbindelse med det noen av de.

Men om du vil ta en time for å sjekke så gjør du jo det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller brukt en manuellterapeut enn en kiropraktor.

 

Og jeg er av den oppfatning at det er bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite, så jeg sjekket gutten vår. Fant ut at han hadde en låsning i en skulder, og han ble en helt ny baby da det ble ordnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hun vært urolig hadde jeg nok uten tvil gjort det, men hun er en skikkelig sovebaby som sover minst 20 av døgnets timer. Tror dere hun ville gjort det om det var noe galt? Ikke at det skader å sjekke det ut, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår sov på tross av låsningen han, så det var ikke der problemet lå.

 

Det var den motoriske utviklinga vi så kjempeforskjell på, han var helt uinteressert i å ligge på magen eller å bevege seg noe særlig før vi fikk ordnet opp i låsningen.

 

Better safe than sorry ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...