Gå til innhold

Hadde du sagt fra til foreldrene til et muslimsk barn..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

hvis du med et uhell forvekslet å gav barnet kjøtt uten å tenke deg om og barnet spiste det. Mener da hvis barnet er så ungt at det ikke selv vet at det er kjøtt det har spist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, hadde ikke sagt det.

Men nå gjelder det jo kun svinekjøtt da, og ikke kjøtt generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det ville jeg! tror de fleste foreldre forstår at ulykker skjer og det at barnet fikk i seg svinekjøtt er jo ikke det verste (ifht hull i hode++)

 

Jeg jobbet i en bhg for noen år tilbake der det samme skjedde, og foreldrene ble ikke sinte eller noe..tror ikke de tenkte noe særlig over det, men fortalte at barnet måtte igjennom en renselse-prosess (usikker på stavemåten der ja:p)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke noe med at når personen ikke visste om at vedkommende spiste noe som var "feil" (svinekjøtt, ikke halalslaktet), så kan de ikke klandres? Barnet har ikke gjort noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg hadde ikke sagt noe.

Forresten så er ikke alle muslimer like nøye med halal. Hvis det ikke er mulig å skaffe halal- kjøtt så er det heller ikke påbudt. Ikke alle småbutikker på landsbygda som kan skaffe det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA! Det hadde jeg sagt i fra om!!

 

Man vet jo at de ikke skal ha svinekjøtt, jeg hadde vært i tvil uansett hvilket kjøtt det var. I følge deres religion skal de gjennom en prosess dersom de har fått i seg kjøtt (feil type) og det må vi respektere mener jeg!

 

Jeg hadde sagt fra, uansettt... Er ikke typen som lar være å si ifra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ojoj hjelpe meg.... Håper du sier fra om alt det som skjer med de andre barna og, hvert eneste klyp, puff etc de måtte få i løpet av et besøk....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå og heng deg, 00:13. Det er snakk om to foreldre og et barn her. At de tilfeldigvis tilhører en kultur hvor de har lært at svinekjøtt er feil er da for pokkern ikke noe som kvalifiserer til å kalle dem dyr!

 

Si du hadde flyttet til Kina og nektet å servere barna dine hund. Hadde du blitt sint hvis det kom frem at barnet ditt hadde fått hund til middag hos en venn? I deres øyne hadde det vært du som kom fra en merkelig kultur ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Og det har faktisk skjedd også... jeg sa ikke noe til foreldrene. Barnet var på overnatting her og spiste både pølse og leverpostei. Ups.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...