Gå til innhold

Jeg venter ei jente med downs... Fikk nettopp svar.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en gutt med Downs. Han er nå 4 og det går helt strålende. Han er en liten gladgutt som elsker å hjelpe til og jeg er veldig stolt av han. Vi lever et helt vanlig liv med full jobb, barnehage og skole. Jeg syns ikke det er så veldig mye mer styr. Var litt strevsomt det første året med mange legekontroller, men nå går det veldig bra. Vi har fått god oppfølging hele veien og det fins mange gode hjelpeordninger.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har et barn som er født med en tilnærmet lik hjertefeil som fosteret ditt har. De undersøkte han også for DS, men det har han ikke.

 

Den hjertefeilen er en av de vanligste medfødte feil, og de er flinke til å opererer. Så ikke la den feilen være avgjørende for det vanskelige valget dere skal ta.

 

Ønsker dere masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en helg for dere.. Skrik, ras og få det ut. Spør om å få snakke med en sykehussosionom. Dette skal du drøfte med en tredjepart som ikke er medisinsk personell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff for en forferdelig situasjon.

 

Hadde det vært meg hadde jeg tatt abort. Og jeg er i utgangspunktet i mot abort så lenge det ikke er veldig spesielle grunner for det.

 

Jeg tror du risikerer både parforhold og å sette evt andre barn mye til side om du beholder dette barnet. Det å beholde kan koste dere som familie mye.

 

På den andre siden kan det koste deg mye dårlig samvittighet om du tar abort. Men å leve med hjertefeil. tarmfeil og kanskje andre sykdommer gjør livskvaliteten til et menneske mye dårligere. Vanligvis så ordner naturen opp selv i slike tilfeller. Om du tar abort så tror jeg ikke noen dømmer deg i alle fall.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender dere en stor klem! Hva jeg ville ha gjort om det samme skjedde meg, er uviss. Jeg aner virkelig ikke, men tror kanskje samvittigheten min er en stor faktor i det valget..

 

Det finnes jo forskjellige grader av Down Syndrom, så det kan jo hende at dere er heldige med en mild en. Men lykke til med alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære hi. Dette er et vanskelig valg, som står på dine skuldre. Men hør likevel på synspunktene til din mann. Hvor gamle er storesøsken? Jeg hadde satt de andre barna før alt annet, er storesøsken fortsatt små hadde valget vært lettere for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...