Gå til innhold

Et spørsmål til dere på Pergo........?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok min siste pille, på min første pergo pp idag... så tenkte jeg å ta en EL- test nå, bare sånn for å ha noe å sammenligne med senere.....

Jeg har Pcos, og har ikke eggeløsninger av meg selv... men er ganske sikker på at jeg har fått en positiv test nå......!! :-0

er det ikke meningen at EL skal komme sånn 5 dager etter siste pille?? eller er det noen andre som har opplevd det samme??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tolker den som positiv, men rart at EL kommer så tidlig... :-/

Selv er jeg på syklusdag 10 i pergopp og ingen EL ennå.. Men har lest om andre som faktisk har fått den tidligere enn vanlig! Google pergo så finner du masse...

Skrevet

Spennende:) Håper virkelig det er el rett rundt hjørnet for deg.. Du burde teste i flere dager fremover for å få med deg når den blir svakere igjen. Så regner du ikm ca 14 dager etter siste positive el-test. Noen får positiv i flere dager, mens andre får positiv bare en dag.

Jeg ble så glad da jeg leste innlegget ditt for jeg er i akkurat samme situasjon som deg. For litt over 2uker siden fikk jeg påvisst pco etter å ha hatt kun en eneste el og tr siden juli ifjor. Gyn sa at jeg har store problemer med å produsere egg selv. Jeg begynte rett på provera for å få tr og idag begynte jeg på min første pergokur. Fikk dobbel pergokur med en gang jeg. Er så utrolig spent på om jeg kommer til å få el nå eller ikke.

Uansett, masse lykke til til deg, håper virkelig det er el du har. Og at el kommer til meg om noen dager også;)

Skrevet

Godt å høre at det ikke bare er meg:)

jaa, jeg har ikke hatt en eneste tr eller el, siden juni i fjor...!!! så nå begynner jeg å bli lei...!! men får virkelig håpe at denne pergoen funker:)) kjenner at det skjer noe "neddi der" hehe....

fikk også dobbel pergokur med engang! så vi får satse på at dette funker for oss happy87:) masse lykke til:) spennende å se hvordan dette går:)

krysser fingrene:)

Skrevet

Da er jeg på andre dag med pergo og ser virkelig frem til å bli ferdig med og håpe at jeg får el.

Et lite spørsmål til deg, merket du noen bivirkninger av pergokuren? Når kom det da eventuelt?

Masse lykke til, testet du etter el idag også eller?

Skrevet

Krysser fingrene for deg:) får håpe den kommer snart!!!

hadde egentlig ikke så mange bivirkninger.... merket etter andre pergopille at jeg vekslet litt mellom å være kjempe kald og kjempe varm om natta! altså hetetokter.....Også har det vært litt mensmurringer, men det tror jeg kanskje var EL! men ikke verre enn at jeg tåler det!:)

Testet etter EL i går også.. fikk nok en positiv test, og i dag er jeg litt usikker på hvordan jeg skal tolke den...! men test streken er litt svakere enn kontroll streken... så regner med at den er negativ....:) så nå er det bare å vente å se da:)

LYKKE TIL:)

Skrevet

Da tenker jeg at du kan regne ikm 14dager etter dagen igår:)

Har du merket noe el-smerter?

Den ene gangen jeg fikk el av meg selv så fikk jeg positiv el-test over to dager og på dag nr to hadde jeg sinnsyke el-smerter. Kjentes ut som om det rev og slet i eggstokkene. Og nøyaktig 14 dager etter det fikk jeg tr:(

Ellers så har jeg hatt store problemer med å tolke el-testene (har tatt en del) for jeg fikk alltid to tydelige streker. Som regel var teststreken litt svakere enn kotrollstreken, men jeg ble lurt flere ganger. Men på bilde som du la ut så så den veldig positiv ut så hvis du har en svakere test nå så er den nok negativ.

Selv måtte jeg ta en el-test etter at jeg begynte på provera bare for å se hvordan det lå an og da var den veldig negativ, nesten usynlig teststrek. Da ble jeg så glad for da blir det kanskje lettere å finne positiv el-test etterhvert. Jeg tenker jeg begynner å teste etter el på torsdag (første dag etter avsluttet pergokur) siden du fikk el så tidlig etterpå.

Skrevet

håper det:) har ikke kjent noen smerter... men har stadig murringer!:/ ikke noe kraftigere greier.. men kjenner liksom det skjer noe! Men nå er ihvertfall el testene negative! det er det ikke noen tvil om....

Hvordan går det med deg happy87?? ferdig på pergo? :)

Skrevet

Yes, jeg tok siste tablettene idag:) Så nå er det bare å vente på el:) Jeg begynner å teste etter el imorgen og håper på like rask el som deg;) Jeg spottet noe på mandag og tirsdag selv om tr var ferdig på søndag. Har aldri spottet før så dette irriterte meg. Jaja, nå krysser vi fingrene for at vi ikke får tr igjen!!Tar du wild yam? Er så usikker på om jeg skal prøve det eller ikke..

Skrevet

åh.. spennende:) iii... litt gira:) hehe... jeg tar ikke wild yam... er litt usikker på om jeg tørr rett og slett..! tenkte å prøve kun pergo denne pp, også hvis det ikke funker, så skal jeg vurdere det:)

men nå er det bare å vente..! åhh, det er så kjedelig!! er vel ikke så stor sjanse for at det skal skje noe på første forsøk, men er jo lov å håpe:) prøver å være positiv:)

Skrevet

Testen idag var ikke positiv, men det hadde jeg ikke regnet med heller. Hvis jeg får like store el-smerter som sist så er det egentlig ikke nødvendig å teste, men jeg liker å være på den sikre siden.

Jeg krysser fingrene hardt for at jeg i det minste får el.

Blir nok ikke noe wild yam her heller. Jeg lar pergoen "jobbe alene" denne gangen:) Hvor langt er du kommet nå da? Hvilke dpo er du på?

Når skal du ta blodprøve?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...