Gå til innhold

Keisersnitt og smerter etterpå..


2store&snart 2små:)

Anbefalte innlegg

Jeg hadde et planlagt keisersnitt for 5 uker siden og jeg lurer å hvor lenge etter det er vanlig med blødninger og hevelser etter et keisersnitt? De siste ukene har jeg egentlig bare hatt litt brunlig utflod, men for noen dager siden fikk jeg friskt blod i noe større mengde. (Jeg tror ikke dette er mensen som allerede er tilbake siden jeg ikke har noe menssmerter)

Operasjonsåret har grodd veldig fint og jeg har ikke hatt noe vondt i magen de siste ukene, men jeg er fortsatt hoven litt over arret.

Men de siste dagene har jeg plutselig fått veldig vondt i magen igjen.,. bare jeg ler kjenner jeg det, og det gjør vondt å gå med vanlig bukser igjen.

Kan dette komme av at jeg her om dagen løftet og gjort litt for mye husarbeid? er dette vanlig eller bør jeg sjekke med legen min hva det kan være?

Takk for svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke noen form for blødninger/hevelser etter mine keisersnitt (2 stk) men opplevde hvertfall siste gangen at jeg tok litt for hardt i med et eller annet arbeid, og at det ble mer vondt etterpå. Måtte vente et par uker ekstra før jeg var uten smerter....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renselsesperioden er jo den samme, som ved vanlig fødsel, og er jo utrolig forskjellig fra person til person...

 

Jeg hadde blødning som vanlig mens i en uke etter snittet, så ble det mer brunlig utflod, og frisk blødning igjen etter 4 uker. 6 uker etter snittet sluttet utfloden.

 

Du skal vel på 6 ukerskontroll? Har du ikke fått time, bestill en nå, så kan du jo ta det i samme slengen. Synes du kan nevne det er, så er du sikkert på at alt er greit. Synes også smertene ble værre hvis jeg styrte mye, men ikke slik du beskriver, så du må jo nesten bare se det ann... Jeg kunne gå med vanlige busker, og arret mitt ble ikke hovent. Bedre å sjekke en gang for mye en for lite :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...