Gå til innhold

Må le av de skrytete mødrene inne på småtroll 0-1 år altså..!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

"Hva kan din 5 mnd gamle baby?"

 

"Hun kan rulle fra rygg til mage" (riktignok foregår det i sofaen med litt helling..)

"hun kommer seg framover" (men hun må noe å sparke fra på)

 

Er det muuuuulig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klart det er skryt når de sier at barnet kan rulle, og så er det i sofaen så de bare tipper rundt..

 

Og at de kan åle seg framover, mens de egentlig bare sparker fra..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, ja for ikke å nevne alle de 6-7 mnd gamle babyene som faktisk SNAKKER allerede... LOL... Det neste blir vel at de kan hele alfabetet og gangetabellen også, før de fyller året hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehehe.. Jeg ler også, men mest fordi det er ganske søtt :)

 

Mødre som er så stolt av babyen sin at de nesten sprekker. Det er da vel ingen som gidder å bruke energi på å irritere seg over det vel?

 

Mødre som higer etter neste utviklingstrinn hos babyen, og står rørt til tårer ved siden av småen når han ruller rundt for første gang, for deretter å (litt vemodig) lure på hvor babyen hennes ble av noen måneder etterpå.

Det er jo nesten en naturlov!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo sånn det skal være. Husker selv hvor fokusert jeg var på alt de kunne og hvor flinke de var, spesielt eldstemann.

Og stolt er man jo som mor uansett!!!

Syns det bare er koselig jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI er nybakt tobarnsmamma, og skryter ikke villt og uhemmet av ting som ikke er noe å skryte av nei..

 

Klart man skal skryte når barna klarer noe nytt, som å rulle seg PÅ FLATT GULV, eller åler seg framover UTEN Å SPARKE i noe!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud, skal de følge DINE regler for hva som er framskritt eller ikke?

Nybakt tobarnsmamma som vet så utrolig mye bedre? Gi deg. La de nye mødrene få ha sine gleder. Og tipper du skrøt på samme vis da du var nybakt mor til ditt første barn. For ei kjerring du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke si mødrene, det er en som sier at barnet ruller med helling. Det er jo i hovedsak et innlegg om å dele erfaring!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ikke noe humoristisk ved det, det er da vell helt naturlig for alle med små barn og glede seg over utviklingen. Husker selv da min gutt var i den alderen, da var jeg så stolt over hva han klarte og fortalte det til andre rett som det var, hva som var sisste nytt på hva gutten min klarte og gjøre selv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 3 barns mamma og synes det er like stort denne gangen. Lillegutt på 5 mnd rullet for et par dager på flatt gulv - morsomt :-) er ikke forumene til for å dele erfaringer og skryt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg synes er så fascinerende er at de er så fantastisk stolte av det, for hva i all verden har det egentlig å si om de starter å rulle 5 eller 8 mnd gammel? Synes det er mye mer moro når de begynner å prate og utvikler seg spåklig og sosialt, og bryr meg egentlig fint lite om når de begynner å krabbe eller krype eller klappe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrgud for et nek du er. Klart man er stolt av baby, enten det er rulling på gulvet eller i sofaen. Det er lykke og se barnet sitt gjøre noe for første gang. Det er mer merkelig og ikke føle det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he....Jeg kjenner meg så godt igjen. Jeg skulle ihvertfall ikke skryte av barnet mitt. Men herregud så stolt jeg var da hun gjorde sine små fremskritt.

Er fremdeles stolt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI, svar meg på dette, for jeg skjønner ikke helt.

Det er altså en som har spurt om hva andre 5 mnd gamle babyer kan. Mest sannsynlig fordi hun selv har en 5 mnd gammel baby. Hun vil sammenligne babyene, se hva andre babyer kan og de andre mødrene forteller fordi det var en som spurte.

 

Mødre har gjort dette i alle tider. Sammenlignet barna sine med andres og da spesielt de på akkurat samme alder. Noen går i barselgruppe. Der prater de vel også om barna? Er det også skryt, eller er det bare skryt når det foregår på et nettforum?

Hva mener DU at mødre skal prate om på babyforum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg 23.34. Det er nok en grunn til at HI har gått innpå innlegget også - hun har sikkert selv et barn på 5 mnd. Man skal skryte og være stolt av barna sine, uansett om det er rulling eller det første skrittet. Synes det er herlig med slike innlegg, ikke bare "syte og klage" innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utrolig nedsettende dere er da!herregud,la nå de nybakte mødrene få lov til å skryte og være glad over at barna deres utvikler seg,det må da for faan få være lov utenå bli sett ned på og bli kalt "søt"?

 

dere høres ut som en gjeng sure gamle kjærringer som har fullstendig glemt at kua var kalv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La dem få lov å få den gleden, tror dere har glemt hvordan det var selv.

Det går faktisk an at en unge på få mnder sover HELE natta gjennom og det uten melk.

Husker min baby lå foran de andre i barselgruppa hele tiden, men jeg kunne jo ikke nevne noe om min baby for da ble jeg sett på som skrytete. Så måtte alltid hysje litt ned på hva han faktisk fikk til, eller helst holde munn. Janteloven lenge leve...!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...