Gå til innhold

Lurt på finn.no

Anbefalte innlegg

Dum som jeg er forhåndsbetalte jeg for et understell til vogn på finn.no. Har hatt så god erfaring før med andre selgere så derfort stolte jeg blindt på denne damen som selv hadde barn. Snakket i telefon osv og hun hørte så trovedig ut! Jaja, sånn går det.

Noen med samme erfaring? Hva kan jeg gjøre? Er bare snakk om 600 kr men det er fortsatt endel penger...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143122629-lurt-p%C3%A5-finnno/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da kan du sikkert anse deg som lurt.. sinnsykt surt, men hva kan du gjøre?

Jeg har handlet masse fint på Finn. En gang fikk jeg tilsendt en pakke med masse gamle klær med masse flekker og jeg ble selvsagt dritsur.. hadde forhåndsbetalt og greier... Fant ut at jeg bare måtte regne det som avskrevet.. alt det andre jeg har fått har vært superfint så jeg orket ikke henge meg opp i den ene sakne, men j..... surt var det=;-)

Ja er nok lurt, da det har gått 2 mnd siden jeg overførte penger og siste jeg hørte fra henne for sånn ca 3 uker siden er at hun skulle sende meg sporingsnr... Er sinnsykt surt! Hvem skulle tro en dame med barn selv skulle lure en annen med barn, hvertfall når jeg kjøper understell til vogn... Åååh, kjipt!

Lønner seg å bruke finn betalingsgarnti;) Jeg er kjempe redd for å bli lurt,så jeg betaler aldri på forskudd. Det er helt sikkert. Dumt for deg at du kom borti ei sånn dame:( Neste gang lar du være å betale først:)

Jeg har aldri kjøpt noe på finn.no, men jeg hadde ikke turt å forhåndsbetale.

Jeg solgte nettopp ei trille på finn, og hun forhåndsbetalte til meg, men det var fordi hun ville det selv, og hun skal ha noen andre til å hente den for seg. Det minte meg på at jeg må huske å levere den i morgen.. hehe

Annonse

Nei, har ikke det nei. Og det dreier seg ikke om noen misforståelser i form av sykehusinnleggelse eller liknende. Utrolig tragisk og stakkarslig person. Men jeg var selvsagt naiv, men jeg trodde faktisk man burde kunne stole på en trebarnsmor som har både jobb og hus.

Uansett, gutten min har det fint han, fikk kjøpt en kjempegod vinterdress på salg som faktisk var billigere enn det jeg betalte for hennes brukte reimadress (som jeg aldri fikk).

Men du som ble lurt på FINN over her. Jeg vet at denne jenta har flere annonser på Finn. Send meg en postmelding hvis du har noe info om henne. Hvis du bare har kontonummer holder det.

Njaa, hun bor i stavanger. Fikk ikke med meg navnet hennes men nr hennes eller det som stod oppført på siden stemte med gulesider og var tydeligvis registrert på en mann, Sigve. Hun skulle sende etter at jeg overførte penger, noe hun bekreftet. Etter ca 2 uker ringte jeg etter null svar på melding og spurte om hun hadde sendt det enda og da sa hun ja men hun skulle sjekke med posten. Gikk kanskje 1 eller 2 uker igjen også sendte jeg melding og spurte om hva som hadde skjedd. Hun hadde tydeligvis pakket understellet for dårlig og hun hadde glemt å skrive avsender på pakken så posten hadde ikke sendt den, samme den dagen sa hun at hun skulle finne en eske og sende den på nytt. Etter ca 1-2 uker igjeeeen, så ringte jeg henne og etter null svar fikk jeg rask en melding om at hun var på flyplassen men hadde sendt pakken dagen før og skulle nå sende meg sporingsnr. Dagen etter hadde jeg fortsatt ikke fått sporingsnr så sendte melding og da sa hun at det lå i bagen hennes men hun skulle finne det. Det var det siste jeg hørte fra henne. Er nå 4 uker siden.....

Jeg har selv blitt lurt av ei på finn.no. Var heldigvis bare snakk om 350kr men surt alikevell. Jeg anmeldte henne, og fikk etter noen måneder beskjed om at hun hadde fått et forelegg hun hadde godtatt. Om noen holder på med slik svindel er det viktig at ALLE anmelder dette, da politiet ikke gidder å ta saken om det ikke ligger mye småsaker på personen. I denne saken hadde mange anmeldt henne, og da måtte politiet foreta seg noe. Nå bruker jeg bare finn sitt betalingssystem. Om ikke de som selger vil bruke dette, skjønner jeg at det er noe muffins ;) Da er de enten svindlere eller så er ikke det de skal selge i den stand de sier det er i. Håper i din sak at du bare har møtt en hel forferdelig surrete person ;)

jeg var lurt på den måten at sorel skoene jeg betalte for til dattra mi såg så mye dårligere i virkiligheten enn på bilde..

mye mer slitne

dette er delvis min skyld at jeg ba ikke om flere bilder og spurte ikke om de ser ut som nye og hun tok bilde på utside

men på innside var dei slitne

så jeg spurte om hun ville ha dei tilbake -nei da

om hun har andre kjøpere? nei da

selv om hun sa at hun har så mange førspørsel så jeg må skunde meg

hun hadde ca 125 bilder av barne klede

så jeg skrev på hennes annonse

"ikke kjøp! Bilder stemme ikke med virkiligheten!

tror kanskje folk kan lese min kommentar

det var min hevn

vet ikke om hun fikk selge noe mer klede ...

fikk selge hennes sko videre for 1\3 om hva jeg betalt

og fortalte om det var slitne,

men skulle vel bare gi dei bort til fattige

vet ikke

Annonse

Oppdatering*'**

La til mannen til denne damen som "solgte" meg understellet på finn på facebook og han la meg til vet dere! Jeg skrev på wallen hans sånn at alle kunne se og sa at jeg lurte på hvor dette understellet var og at det er flere måneder siden jeg overførte penger til dem og om de drev med lureri. Videre sa jeg at om jeg ikke hører fra de innen en uke så skulle jeg anmelde de! Sjekket facebook etter ca halvtime kanksje og tror dere ikke han slette meg eller? Sendte han en privat melding og sa at han var feig til å ikke svare og det værste var at han hadde 2 barn! Herregud! Nesten så jeg har lyst til å legge ut navnet til dem begge to her inne!

Hehe nå fikk jeg svar av han. Han var virkelig sur og sa at dette var første gang han hørte noe om dette og han ble virkelig sur for at jeg skrev det værste var at han hadde to barn. Ok kanskje litt teit å skrive det for det har jo ingenting med saken å gjøre eller han er jo et dårlig forbilde for barna. Men om det er sant at det er første gang han hører om dette så hva sier det da om moren som skal ha lurt meg? Svarte med at jeg ikke kan stole på han så vi får se hva han sier. Tror ikke jeg legger ut navn, har ikke samvittighet til det enda men anmeldelse blir det om jeg ikke får penger tilbake eller understellet! Utrolig at det finnes folk som skal lure andre!

Det er ikke lov til å legge ut navn på folk her faktisk..Det er noe som heter personvernloven! Du høres jo ikke helt god ut..Kontakter folk på FB?? Hvordan vet du at dette er riktig mann? Sikkert flere som heter det samme...

Forstår ikke hvorfor folk ikke bruker Finn betalingsgaranti hvis man ikke vil bli lurt.....Det står jo tydelig på FINN.. IKKE forhåndsbetal!!

Jeg sa at jeg hadde lyst til det og ja tro meg det er riktig person. Ellers så ville jeg jo ikke ha kontaktet han! Ja jeg var dum som forhåndsbetalte, det var dumt av meg det innrømer jeg men hvem er du som dømmer folk som gjør det? Som jeg tidligere har sagt, jeg har bare hatt gode erfaringer før og en gang må man jo dumme seg ut. Det er jo bare menneskelig!

Hvis du vurderer anemeldelse er det viktig at du har ditt på det rene. Nå skjønner jeg at du ikke mente at du ville skrive navnet hans her, men pass på at du ikke gjør noe som kan brukes mot deg.

Dokumenter det du kan. Du har jo kontonummeret hans så du kan fint få garanti for at du har rett person. Det får du fra banken. Har han ikke registert pakken på postkontoret har han en svæt dårlig sak. Du kan fint anmelde dette. Jeg har vært i samme situasjon selv og fikk full støtte av politiet. Sjansen er stor for at dette har skjedd før. Det hadde det i mitt tilfelle.

Jeg har spart noen meldinger, har klart å slette en del men har den siste hvor de skrev at de hadde sendt pakken og en annen hvor jeg skulle få sporingsnr. Også hvor de skrev at de hadde fått pengene og at jeg hadde glemt å betale for frakt faktisk. Så har noen gode bevis på at de "liksom" sendte pakken. Inni meg håper jeg bare at de er noen surrekopper som har surra med dette eller glemt det også vært for flaue til å ta kontakt med meg. Skal nok anmelde dette om vi ikke blir enig om dette. Takk for all hjelp! Hjelper å høre at andre dessverre har vært i samme situasjon!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...