Gå til innhold

Uke 31 og magen har ramla ned!!!! Vanlig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er som sagt i uke 31, og kjenner godt at babyen er langt nede i magen, faktisk så langt nede at det føles som at det presser nedover hele tiden...! Ganske vondt og ubehagelig er det også..Er dette vanlig, eller er det noe man bør bekymre seg over?

Babyen har hele tiden vært høyt oppe i magen og all bevegelse tidligere har vært over navel-nivå, men kjente tydelige at den "ramla" ned i løpet av en dag. All bevegelse osv kjennes kun nederst i livmora, mot skjeden liksom. Sånn har det vært i en uke nå. I tillegg har jeg en del murringer i ryggen, akkurat som når man har mensen...

Noen som kjenner seg igjen og kan si at det er sånn det skal være?

Her vi bor er det ikke Jordmor på vakt før på tirsdag, så kan liksom ikke ringe henne å spørre heller. Legene vet lite og ingenting om sånt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke vært borti dette før for å si det slik. Men selv om ikke jordmor er på vakt før tirsdag kan du ringe nærmeste sykehus og fødeavdelingen der. Selv om det kan være langt unna, bare for å høre. Det ville jeg gjort i hvert fall.

Skrevet

Hei:)

trur det er like vanlig som det er uvanlig;) er nok sikkert bare babyen din som har festa seg,å da kan man kjenne murringer rett som det er. Er ganske ubehagelig når de beveger seg mye der nede,syns iallefall jeg for det er som om d av å til kommer noen nerver i klem å det er meget ubehagelig å rett og slett vondt av å til.

Men hos noen detter magen ned tili,å hos andre ikke før rett før fødsel. Så er ikke noe unormalt å noe du trenger bekymre deg for:)

Skrevet

Jeg har alltid ligget et godt stykke over på symfysemålet, men da jeg var på kontroll i uke 29 lå jeg under linja. Jordmor sa det var fordi babyen lå med hodet langt nede og kanskje hadde festet seg. Magen min er også ganske lav. Kjenner godt på bevegelsene hans at han ligger langt nede, også sparker han ut mot navlen min. Jordmor sa ingenting om at dette var unormalt eller for tidlig.

Skrevet

Hei! Har nettopp starta på uke 32 selv, og veldig mange har sagt at magen min har sunket. Snakket med jordmora mi idag og ho sa det ikke var noe å bekymre seg over. Baby har nok bare lagt seg til annerledes så det trengte ikke bety noe som helst. Får du mye vondt derimot, burde du kontakte føden rett og slett. Bedre å sjekke en gang for mye :)

Skrevet

Hei, Er også i uke 31 og opplever det samme som deg. Jordmor sa at det ikke var noe å engste seg over. Det er helt vanlig, særlig hvis du har barn fra før. Enig med deg at det er ubehagelig og vondt...

Skrevet

Jeg er i uke 33 og har hatt det slik en stund nå.

Min mage sank noe rundt samme tid som deg og bevegelsene begynte å kjennes laaangt langt nede. Spesielt når jeg sitter litt foroverbøyd så sier han godt ifra. Om jeg går fort presser han på der nede. Jeg synes også at det var ubehagelig og spurte på kontrollen.

Jordmor sa at det er en begynnende festing og at det føles slik når han er så langt nede i bekkenet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...