Gå til innhold

Sliter litt med å formulere en problemstilling.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi skal skrive en oppgave om eldre på ca 2500 ord. Jeg har kommet frem til at jeg skal skrive om sykehjemspasienters tannhelse og hvordan jeg som sykepleier kan ivareta den på best mulig måte.

Så sliter jeg litt med hvordan jeg skal formulere problemstillingen. Skal jeg skrive det som et spørsmål? F.eks hvordan kan jeg som sykepleier ivareta sykehjemspasienters tannhelse?

 

Eller skal jeg skrive: hvordan kan sykepleiere ivareta sykehjemspasienters tannhelse?

 

Dvs skal jeg skrive hvordan JEG skal gjøre det, eller hele gruppen sykepleiere? Og er det en grei problemstilling, eller burde jeg skrive den annerledes?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Hvordan ivareta brukernes tannhelse på et sykehjem. Da kan du jo ta fatt på hva sykepleierne kan gjøre og helt opp til hva kommunen kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør jo formulere problemstillingen på en måte som gjør at du faktisk har muligheten til å få ned 2500 ord. Den setningen du har laget kan man svare på med to setninger.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki nå snakket jeg med fler i klassen og mange skulle visst skrive om tannhelse, så jeg tror jeg dropper det.

 

Hva med denne problemstillingen: "Hvordan kan sykehjemspasienten ved hjelp av sykepleier oppleve god omsorg ved livets slutt"?

 

Eller er den helt borti natta? Da tenkte jeg på i den terminale fasen, ikke hele sykehjemsoppholdet. Det burde jeg kanskje fått bedre frem i problemstillingen?

 

Off føler jeg så dum, for har veldig liten erfaring med å formulere egne problemstillinger. Setter veldig pris på tilbakemeldinger.

 

H.I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...