Gå til innhold

Ikke for å være veldig slem men hva har en ikke jobbene mamma utbetalt i mnd med støtte fra NAV?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, den skjønte ikke jeg heller. Kommer vel an på situasjonen, og hvilken stønad det er snakk om denne dama har rett på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg var student fikk jeg OS, betalt husleie (pga at jeg måtte flytte når jeg skulle begynne på skolen). barnetrygd og stønad til barnehage og farsbidrag (forskudd). + støtte til/fra skolen i privatbil.

 

ca 25000 .. ja også fikk jeg bostøtte, som medførte et lite fratrekk på stønad for boutgifter fra nav.

 

Det betydde hele verden for meg og mitt barn.

 

Hadde ikke kommet meg noen vei på egenhånd, har nå universitetsutdannelse og betaler skatt som bidrar til at andre får samme muligheten!

 

Takk!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får 14 000 kr i stønader. Og jeg er IKKE alenemamma, hadde nok fått mye mer da..men synes 14 000 kr er bra jeg.

Hvorfor spør du?

Tjener du dårlig selv eller sjalu?

Blir litt provosert av slike innlegg!

Og en " ikke jobbende mamma?" hehe, snakk om å formulere seg...det er nemelig et hav av stønader både som alenemor,om du er uføre, syk på andre måter, student osv osv!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo horibelt- er dette brutto eller netto?

 

Som student fikk jeg utbetalt (stipend og lån) 6000,- (for 7 år siden) så det er vel justert regner jeg med, men det er vel ikke veldig mye mer...?

 

Mao 25.000 er jo enormt mye - og det er sannelig ikke rart mange blir hjemme.

 

Dette skal man vel kunne leve ganske godt på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ei Ikke-jobbende, men STUDERENDE (under NAV) mamma.

Får i underkant 10 000 i støtte pr mnd

Får 1900 til bhg støtte

Får 525kr til reiseutg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg fått 25.000 i mnden fra NAV så hadde jeg ikke jobba nei. Får mindre utbetalt med 100% stilling i en stressende jobb. Hmmmmm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...